نایب رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس از تعلل دولت در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات به مجلس انتقاد کرد. جبار کوچکی ‌نژاد بر لزوم تعیین تکلیف لایحه مقابله با حیوان‌آزاری تاکید کرد و گفت:

تعلل در ارائه لایحه مقابله باحیوان‌آزاری جایزنیست

سلامت نیوز:نایب رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس از تعلل دولت در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات به مجلس انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی ‌نژاد بر لزوم تعیین تکلیف لایحه مقابله با حیوان‌آزاری تاکید کرد و گفت: دو سال از تدوین این لایحه می‌گذرد.

اما تعیین تکلیف آن در هاله‌ای از ابهام مانده؛ تعلل محیط‌زیست درباره این لایحه بیش از این جایز نیست و بهتر است در ارائه آن به مجلس تسریع شود. او با تاکید بر اینکه برای حمایت از حیوانات و مبارزه با حیوان آزاری خلأ قانونی داریم، افزود: محیط‌زیست وظیفه حمایت از حیات‌وحش را برعهده دارد، اما حیوانات ولگرد همچون سگ و گربه متولی خاصی ندارند. بنابراین عده‌ای با استفاده از خلأ‌های قانونی اقدام به آزار این گونه حیوانات و انتشار فیلم‌هایی از آن در فضای مجازی می‌کنند؛ فیلم‌هایی که جریحه‌دار شدن احساسات مردم را به‌دنبال دارد. از سوی دیگر خشونت را در جامعه ترویج می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه حقوق حیوانات باید به رسمیت شناخته شود، تصریح کرد: حیوانات ولگرد از قوانین حمایتی مناسب برخوردار نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha