سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 25697
سلامت نیوز :متخصص تغذیه به هموطنان در ایام نوروز توصیه كرد، با پیروی از یك تغذیه مناسب و پرهیز از پرخوری، از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله گوارشی پیشگیری كنید.
 
 لیلا آزادبخت در گفت و گو با ایرنا افزود:بدون داشتن بدنی سالم نمی توان ایام خوشی در نوروز داشت و تغذیه مناسب و كافی كمك می كند كه انرژی كافی برای انجام كارهای مختلف وجود داشته باشد.
وی با بیان اینكه بسیاری از افراد در ایام نوروز به دلیل رفت و آمد زیاد یا رفتن به مسافرت، اهمیت زیادی به تغذیه سالم نمی دهند، اظهار داشت: این افراد بعداز پایان تعطیلات ممكن است با عوارض ناشی از تغذیه غلط روبرو شوند كه از جمله آن می توان به افزایش قند خون، چربی خون، فشار خون، خرابی دندان ها و مشكلات گوارشی اشاره كرد.
آزادبخت به هموطنان توصیه كرد، در ایام نوروز سعی كنند روزانه حداقل سه وعده غذای اصلی( صبحانه، ناهار و شام) مصرف شود به ویژه صبحانه كه انرژِی لازم برای شروع فعالیت های روزانه را تأمین می كند.
این استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: شیرینی جات به علت كالری بالا، باعث احساس سیری می شود و اشتهای كافی برای خوردن غذای اصلی را از بین می برد.
آزادبخت تصریح كرد، از مصرف زیاد شیرینی، شكلات و كاكائو خودداری شود و آجیل شور به علت آنكه باعث تشنگی و افزایش فشار خون به ویژه در نوجوانان و میانسالان می شود، كمتر استفاده شود.
وی افزود: هموطنان سعی كنند روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید، تا دستگاه گوارش به درستی كار كند و سلامتی پوست تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha