دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 257002

انار میوه‌ای بهشتی، با یاقوت‌های زیبا سرشار از خاصیت و لبریز از زندگی است.

انار، یاقوت‌ درمانگر

سلامت نیوز:انار میوه‌ای بهشتی، با یاقوت‌های زیبا سرشار از خاصیت و لبریز از زندگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،خداوند در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از آن میوه‌ها استفاده کند.

از گذشته این میوه بهشتی مورد توجه ایرانیان بوده و با توجه به خواص دارویی و درمانی، بسیار مورد توجه واقع شده است.

160 هکتار از باغات استان چهارمحال و بختیاری به کشت انار اختصاص یافته که عمده تولید آن در شهرستان کیار روستای دورک اناری است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود حدود 1100 تن انار از انارستان‌های استان برداشت شود که تاکنون 75 درصد آن برداشت شده است.

«ابراهیم شیرانی» افزود: عملکرد برداشت انار در هر هکتار به طور میانگین 5.6 تن است که عمده ارقام کشت شده در انارستان‌های استان بیشتر از نوع رباب، ملس و ترش محلی هستند.

وی با اشاره به مطلوب بودن کیفیت انار تولیدی استان، خاطرنشان کرد: مقداری از انار برداشت شده در استان به‌صورت تازه‌خوری و مابقی در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

در ادامه محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به خواص بی‌شمار انار، اظهار کرد: بهتر است در فصل پاییز به‌علت خشکی هوا انار رسیده و شیرین مصرف شود، چون سودا را کم و دم را افزایش می‌دهد، بنابراین بهتر است همه مزاج‌ها انار شیرین مصرف کنند.

«محمدامین افرا» افزود: مصرف انار ترش موجب غلبه سودا و بلغم و انار شیرین موجب غلبه مزاج دم در افراد می‌شود.

وی گفت: طبق روایات بهتراست انار با پیه آن مصرف شود، چون همه قسمت‌های انار دارای خواص بسیار است و موجب لینت معده خواهد شد.

افرا ادامه داد: مصرف انار و یا آب انار به تنهایی ممکن است در بدن خشکی ایجاد کند، بنابراین پس از دانه کردن انار به همراه پیه آن، لازم است انار به همراه گلپر و یا آویشن شیرازی یا شکر طبیعی میل شود.

محقق طب اسلامی در استان با اشاره به این‌که هسته انار نیز دارای خواص بسیاری است و ضد سرطان قوی محسوب می‌شود، تصریح کرد: روغن هسته انار برای رفع چروک صورت، تیرگی و افتادگی پوست و از میان رفتن لکه‌های پوستی موثر است.

وی گفت: در روایت آمده است یکی از دانه‌های انار، دانه بهشتی محسوب می‌شود که بهتر است هر فرد یک انار کامل را میل کند و دانه‌ای از آن دور انداخته نشود.

افراد با بیان این‌که انار برای کبد چرب فوق‌العاده مفید است، تصریح کرد: اگر آنزیم‌های کبدی کم یا زیاد شود در سیستم خونی بدن اختلالاتی ایجاد می‌شود به گونه‌ای که موجب ایجاد مشکلات پوستی و یا تیرگی رنگ پوست می‌شود، اگر قواعد اصولی در مصرف انار رعایت شود پوست و خون پاکسازی می‌شود.

وی گفت: مصرف آب انار و رب انار برای کودکانی که دیر زبان باز کرده‌اند مناسب است، هم‌چنین مصرف رب انار در درمان غلظت خون موثر است.

افرا افزود: از پودر پوست خشک شده انار به همراه آب یا گلاب می‌توان به‌عنوان ماسک برای صورت استفاده کرد، چون موجب شادابی پوست، بسته شدن منافذ پوست، جمع شدن پوست شل و افتاده می‌شود، هم‌چنین پودر پوست انار برای عفونت گوارش و درمان اسهال در کودکان موثر است.

وی خاطرنشان کرد: قرقره کردن جوشانده خشک شده پوست انار برای درمان عفونت گلو و آفت دهان نیز مفید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha