سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 25702

متخصصان تغذیه تاکید دارند که اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 3، 6 و 9 برای رشد بدن لازم هستند و نقش مهمی در درمان بیماری‌های مزمن مانند ناراحتی قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و آرتریت دارند.

سلامت نیوز :روغن کنجد منبع غنی چربی اشباع نشده، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است.

به گزارش  ایسنا، متخصصان تغذیه تاکید دارند که اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 3، 6 و 9 برای رشد بدن لازم هستند و نقش مهمی در درمان بیماری‌های مزمن مانند ناراحتی قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و آرتریت دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اورنج، روغن کنجد، فشار خون را پایین می آورد، کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می‌دهد و به حفظ فشار طبیعی خون کمک می‌کند.

به گفته متخصصان، آنتی اکسیدان موجود در این روغن با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند، مقابله می‌کنند. همچنین ویتامین «ای» موجود در آن از بیماری آلزایمر و آب مروارید جلوگیری كرده و رشد مو را تسریع می‌کند.

مصرف مرتب این روغن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را نیز تقویت می‌کند.

این روغن همچنین برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند، مفید است. مصرف موضعی این روغن پوست را نرم و لطیف می‌کند. خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی نیز دارد.

روغن کنجد همچنین تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند، برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست‌های خشك مفید است. علاوه بر اینها ماساژ با روغن کنجد انعطاف پذیری مفصل‌ها را زیاد می‌کند. این روغن بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را شفا داده و از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha