مرد میانسالی که چند روز پیش تصاویر دلخراش حیوان‌آزاری او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

فیلمبرداری تصادفی دست حیوان‌آزار زنجانی را رو کرد

سلامت نیوز: مرد میانسالی که چند روز پیش تصاویر دلخراش حیوان‌آزاری او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،این مرد یک سگ را با طناب به پشت خودرویش بسته و با سرعت زیاد این حیوان را با خود کشیده بود. این اقدام زننده به صورت کاملا اتفاقی از سوی یکی از  اقوام مدیرکل سازمان محیط‌زیست آذربایجان تصویربرداری و منتشر شد. مسئولان محیط‌زیست زنجان با انتشار این تصاویر دادستانی را در جریان گذاشتند و درنهایت پلیس از طریق شماره پلاک خودرو موفق به شناسایی و دستگیری عامل این حیوان‌آزاری شد.
حدود ١٥ روز قبل بود که فیلمی به دست مسئولان محیط‌زیست استان زنجان رسید. آن‌طور که در تصاویر مشخص بود، راننده یک خودروی سواری با طناب یک قلاده سگ را از پشت به دنبال خودش می‌کشید. راننده با افزایش و کاهش سرعت در چند نوبت این سگ را مورد اذیت و شکنجه قرار داد. محل حادثه محور جنوبی اتوبان زنجان به تبریز بود.


مسئولان محیط‌زیست با پیگیری، منشأ تهیه این فیلم را پیدا کردند. برادر مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان‌غربی کسی بود که به‌طور اتفاقی از این صحنه با تلفن همراهش فیلمبرداری کرده بود. مسئولان محیط‌زیست زنجان پس از تماس با او متوجه شدند که محل حادثه جایی در نزدیکی شهرستان میانه بوده است. پس از اطمینان از صحت و سقم این تصاویر موضوع به دادستانی اعلام شد.


مسئولان محیط‌زیست علیه راننده به جرم حیوان‌آزاری اعلام جرم کردند. حسین آب‌سالان، مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان گفت: «پلاک خودرو که در تصاویر مشخص بود، نشان می‌داد که خودرو متعلق به استان زنجان است، اما محل دقیق حادثه پس از تماس تلفنی با فردی که تصاویر را تهیه کرده بود، مشخص شد.» ٥٠ کیلومتری خط جنوبی آزادراه زنجان - تبریز جایی بود که راننده پژو این اقدام مجرمانه را انجام داده بود.
پس از اعلام شکایت محیط‌زیست زنجان به دادستانی، پلیس این مرد را تحت تعقیب قرار داد. آب‌سالان درباره جزییات این حادثه هم به «شهروند» می‌گوید: «هدف اصلی تهیه این فیلم و انتشار آن در جریان قرارگرفتن مسئولان بوده که خوشبختانه این چرخه خیلی سریع به نتیجه رسید و متهم از سوی پلیس فتا دستگیر شد.» او ادامه داد: «حیوان‌آزاری جرم است و در صورت دستگیری با خاطیان برابر با قانون و مقررات رفتار می‌شود.  ما هم  به محض اطلاع از آزار و اذیت این سگ، پرونده تخلف تنظیم و جهت رسیدگی به مرجع قضائی استان تسلیم کردیم که با پیگیری‌های محیط‌زیست و تلاش مقامات قضائی و انتظامی، این فرد متخلف روز شنبه دستگیر شد و حالا منتظر صدور رأی از سوی قاضی پرونده هستیم.»
مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان درباره سرنوشت سگ ‌آزاردیده هم گفت: «خوشبختانه سگ زنده است و به منظور نگهداری و تیمار به یک محل مناسب تحویل داده شد.»


در همین حال سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز درباره دستگیری این مجرم گفت: «به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی‌بر حیوان‌آزاری و همچنین شکایت اداره حفاظت محیط‌زیست زنجان، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و پلیس زنجان پس از شناسایی این حیوان‌آزار، با هماهنگی قضائی نسبت به دستگیری این فرد که ساکن یکی از روستاهای اطراف شهر زنجان است، اقدام کرد. در این رابطه پرونده تشکیل و پس از تکمیل به منظور رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضائی استان تحویل داده شده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha