مسئول گروه پزشکی مستقر در بیمارستان الحسین کربلا، از اعزام ۱۰ زائر اورژانسی ایرانی به مرز مهران خبر داد.

اعزام ۱۰ زائر اورژانسی ایرانی از کربلا به مرز مهران

سلامت نیوز:مسئول گروه پزشکی مستقر در بیمارستان الحسین کربلا، از اعزام ۱۰ زائر اورژانسی ایرانی به مرز مهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،منوچهر بابایی،گفت: دو تن از این زائران بیمار قلبی، سه مورد تصادفی، یک مورد شکستگی لگن، یک مورد شکستگی دست ، یک مورد بیمار روانی و دیگری دارای لخته خون بوده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت اورژانسی چند مورد از این بیماران به گونه‌ای است که در مرز مهران بستری و سایرین به شهرهای خودشان منتقل می شوند.

مسئول تیم پزشکی تخصصی هلال احمر در بیمارستان الحسین کربلا، در توضیح حادثه تصادف که شب گذشته در مرز مهران رخ داد، نیز اظهار کرد: این افراد در حال سوار شدن به اتوبوس برای رفتن به مهران بودند که یک پراید عراقی با آنها برخورد می کند و باعث ضربه به سر یکی از آنان و شکستگی پای سه تن از این افراد شد.

بابایی مورد اعزام یکی دیگر از زائران را مصدوم شدن یک خانم در حین پیاده‌روی و برخورد با زمین عنوان کرد و گفت: این بیمار نیز به علت کهولت سن دچار شکستگی لگن و استخوان ران شد.

وی، دو مورد سکته قلبی و نیز تورم شدید ساق پای راست و نیز شکستگی دست و عفونت شدید را از دیگر علل  سایر موارد اعزام های امروز بیان کرد.

مسئول گروه پزشکی مستقر در بیمارستان الحسین کربلا، افزود: یک بیمار خانم نیز دچار بیماری توهم و بی‌قراری شدید شد که پس از رسیدگی به وضعیتش به مرز منتقل شد.

وی با اظهار اینکه تاکنون بیش از ۶۰ مورد اعزامی در مدت ۱۰ روز از بیمارستان الحسین کربلا داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این تعداد اعزام تقریبا به میزان یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بابایی اظهار خوشبختی کرد: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته با ریاست بیمارستان و معاون وزیر بهداشت عراق، جراح و متخصص های مختلف ما در اینجا حضور داشته و اقدامات مختلف درمانی را برای بیماران انجام می‌دهند.

بابایی، وضعیت پزشکی و شرایط اتاق عمل است و تجهیزات بیمارستان الحسین کربلا را که آموزشی هم هست، نسبت به امکانات ایران کمتر دانست.

وی با اشاره به اینکه در مسیر برگشت زائران نیز احتمال وقوع برخی حوادث وجود دارد، هشدار داد: زوار هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه مراقبت کافی را باید داشته باشند، به کناره های کامیون ها آویزان نشوند و در رکاب آن نایستند و از ازدحام و عجله در این خصوص ممانعت کنند.

مسئول گروه پزشکی بیمارستان الحسین هلال احمر در کربلا، در پایان افزود: امیدواریم سال آینده بتوانیم داروهای بیهوشی، لباس اتاق عمل و بعضی از تجهیزات و ست های عمل جراحی را از کشور خودمان که امکانات مجهزتری دارد برای هرچه بهترشدن کیفیت خدمات به زوار امام حسین (ع) به عراق بیاوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha