سلامت نیوز :رئیس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت گفت: 120 گروه نظارتی به صورت كشیك از 8 صبح تا 8 شب در همه شهرستان‌ها بر بهداشت اماكن به خصوص اغذیه فروشی‌ها و مراكز اقامتی نظارت می‌كنند.

رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس درباره طرح بسیج سلامت نوروزی به منظور نظارت از اماكن كشور اظهار داشت:‌ این طرح از اول اسفند تا 19فروردین به منظور تشدید نظارت بر مراكز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی اماكن بین‌راهی، مراكز اقامتی و پایانه‌ها با حضور فعال بازرسان وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینكه 120 گروه نظارتی به صورت كشیك در همه مراكز بهداشت شهرستانها از 8 صبح تا 8 شب در این زمینه فعالیت می‌كنند تصریح كرد: این نظارت‌ها در راستای كنترل بهداشت محل از نظر آب، فاضلاب، پسماند، بهداشتی فردی و بهداشت مواد غذایی از نظر نگهداری مواد غذایی، فرآیند طبخ خواهد بود.

غلامی گفت: وزارت بهداشت به موارد تخلف بر مبنای قانون رسیدگی می‌كند و بر حسب میزان تخلف تعطیل می شوند یا به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند، همچنین شماره 09678 نیز آماده دریافت شكایت مردم خواهد بود.

وی اضافه كرد: توصیه می‌شود مردم از مكانهایی كه موازین بهداشتی را رعایت می‌كنند خریدهای خود را انجام دهند و از دستفروشان مواد غذایی حتی خشكبار مانند آجیل نیز خریداری نكنند.

غلامی یادآور شد: اگر مردم می‌خواهند برای غذای بین راهی خود مواد غذایی حمل كنند حتی‌الامكان این مواد پخته نباشد چرا كه زود فاسد می‌شود و بهتر است از مواد غذایی خشك با خود همراه داشته باشند. همچنین در بحث تنقلات به سمت مصرف تنقلات سنتی بروند و در بسته‌ها به تاریخ تولید، انقضاء و مجوز وزارت بهداشت توجه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha