به دنبال این حادثه تعداد کشته‌های تصادفات مراسم اربعین به ٢٤ نفر رسید.

راننده خواب‌آلود ١٠ زائر ایرانی را به کشتن داد

سلامت نیوز: به دنبال این حادثه تعداد کشته‌های تصادفات مراسم اربعین به ٢٤ نفر رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ، برخورد خونین اتوبوس زائران ایرانی با یک ون ١٠ زائر ایرانی را به کشتن داد و بیش از ١٥ نفر را هم راهی بیمارستان کرد. این حادثه دوشنبه صبح  در حوالی شهر کوت در خاک عراق رخ داد. اتوبوس متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی ایران بود که در مسیر بازگشت با یک ون عراقی که آن هم از مرز مهران به طرف کربلا در حرکت بود، برخورد کرد. همه کشته‌ها از سرنشینان خودروی ون بودند که چند ساعتی بیشتر از ورودشان به خاک عراق نمی‌گذشت. در بین قربانیان این حادثه نام دو زن هم دیده می‌شود. هر چند هنوز هویت سه جسد شناسایی نشده  است اما مرگ هر ١٠ زائر ایرانی که در داخل ون بودند، قطعی است. راننده عراقی ون هم در این حادثه جانش را از دست داد. در این حادثه تعدادی از سرنشینان اتوبوس هم مجروح شدند که به بیمارستان امام‌رضا(ع) مهران منتقل شدند.


صبح دوشنبه در حوالی شهر کوت در استان واسط در شرق عراق  یک دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی ایران که به مناسبت ایام اربعین برای تسهیل در جابه‌جایی زوار به کشور عراق اعزام شده‌ بود، در مسیر بازگشت به طرف مرز مهران با یک ون عراقی برخورد کرد. همه سرنشینان ون به جز راننده، ایرانی بودند که به قصد زیارت وارد خاک عراق شده بودند. این ون از روبه‌رو با اتوبوس برخورد کرده  و آن طور که تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد، راننده ون با سرعت زیاد و بدون کنترل به قسمت جلوی سمت چپ اتوبوس برخورد کرده است. در این حادثه ١١ نفر در دم جانشان را از دست دادند. مقامات ایرانی مستقر در خاک عراق تاکنون هویت ٨ نفر از جانباختگان این حادثه را اعلام کردند.که نام دو زن هم در بین قربانیان دیده می‌شود. با وجود این هنوز هویت ٣ نفر دیگر نامشخص است. بیشتر مصدومان این حادثه مرد هستند که بر اساس اعلام منابع محلی همه آنها از سرنشینان اتوبوس هستند که در بین آنها  نام یک دختر بچه ٢ساله و ٣زن جوان دیده می‌شود. حال عمومی بیشتر مصدومان این حادثه مساعد است و به گفته مسئولان اورژانس همه آنها پس از حادثه توسط نیروهای هلال احمر در عراق به داخل کشور منتقل  و در بیمارستان امام رضا(ع) مهران بستری شدند.
در همین حال کریم همتی،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از درمان ١٩ مصدوم تصادف اتوبوس زائران ایرانی در بیمارستان امام‌رضا(ع) شهر مهران خبر داد و در این‌باره گفت: «  بیشتر این مصدومان به‌ صورت سرپایی درمان شدند و تعدادی هم بستری هستند که در صورت وخیم‌بودن شرایط آنان، به بیمارستان‌های مجهزتر مرکز استان اعزام می‌شوند.


اما یک منبع مطلع در منطقه شوچه کوت علت این حادثه را خواب‌آلودگی راننده اعلام کرده است. تصاویر منتشرشده از این حادثه هم تجاوز راننده ون به لاین مخالف را نشان می‌دهد. شدت برخورد به‌حدی بوده که چیز زیادی از خودروی ون باقی نمانده است.
در حادثه دیگری هم دو اتوبوس حامل زائران ایرانی دچار حادثه شدند. این حادثه سه‌شنبه صبح در مسیر اتوبان اصلی ناصریه - سماوه به دیوانیه رخ داد. براساس اعلام خبرنگاران ایرانی حاضر در عراق خوشبختانه این حادثه تلفاتی در بر نداشته است؛ اما در یک حادثه رانندگی دیگر یک زن ایرانی بشدت مجروح شده است. این زن که سمانه نام دارد، همراه با همسرش در راه نجف به کوفه بوده که به دنبال یک تصادف بشدت مجروح می‌شود. آن طور که ایرنا اعلام کرده این زن برای درمان باید به ایران اعزام شود اما برای انتقال او به ایران ١١‌میلیون تومان درخواست شده است. با توجه به حوادث دو روز گذشته تاکنون ٢٤ زائر ایرانی بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های عراق جانشان را از دست دادند. حوادث رانندگی در عراق در ایام اربعین به دلیل ترافیک جاده‌ها، کمبود وسیله نقلیه و استفاده از هر نوع وسیله موتوری و باری ناایمن و عجله رانندگان عراقی بیش از پیش افزایش می‌یابد. حمل‌ونقل زائران به کربلا و بازگشت آنها به شهرها و گذرگاه‌های مرزی یکی از مشکلات اصلی مراسم اربعین است که به اذعان منابع عراقی با وجود تجربه ١٥‌سال گذشته در برگزاری مراسم زیارت اربعین، هنوز ساماندهی مناسبی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha