معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:شایع ترین بیماری دستگاه گوارش در ایران ریفلاکس معده است و حدود 20 درصد ایرانی ها به آن مبتلا هستند.

ریفلاکس شایع ترین بیماری دستگاه گوارش در ایران است

سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:شایع ترین بیماری دستگاه گوارش در ایران ریفلاکس معده است و حدود 20 درصد ایرانی ها به آن مبتلا هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر رضا ملک زاده روز چهارشنبه در هیجدهمین کنگره بیماری های گوارش و کبد در سالن همایش های رازی تهران افزود: هر چند این بیماری ضرری ندارد و به مریضی های خطرناک تبدیل نمی شود اما بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد.
وی با اشاره به اینکه ریفلاکس 30 درصد بیماری های گوراشی را تشکیل می دهد، گفت: افراد مبتلا به این بیماری به دلیل نگرانی از ابتلا به سایر بیماری های گوارشی، زیاد به پزشک مراجعه می کنند.


ملک زاده سرطان دستگاه گوارش و کبد را جزو شایع ترین سرطان ها اعلام کرد و گفت: این سرطان ها، 27 درصد کل سرطان ها را تشکیل می دهد.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: شایع ترین سرطان های دستگاه گوارش و کبد، سرطان معده است که حدود 12 درصد سرطان ها را به خود اختصاص می دهد و در مردان بیشتر شایع است.


ملک زاده ادامه داد که سرطان روده بزرگ رتبه بعدی را به حدود 9 درصد به خود اختصاص داده و سرطان مری هم حدود 4 درصد است.
وی سرطان های سینه ، دهانه رحم و روده بزرگ را مهمترین سرطان های قابل پیشگیری دانست وبیان داشت: مطالعات خوبی در مورد این سرطان ها در کشور در حال انجام است.


معاون وزیر بهداشت انتقال تجربیات، ارایه آخرین دستاوردها و بیان پیشرفت های علمی را از اهداف این کنگره اعلام کرد و گفت: برنامه های مفصلی در مورد تشخیص و درمان موثر سرطان و برخی از بیماری های گوارشی در این رویداد علمی ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha