رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار از انجام ۳۹۷۸۱ مورد بازدید و نظارت بهداشتی بر مواکب، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و پخت موادغذایی، محل‌های اسکان زائرین، پایانه‌های مسافربری داخلی و مرزی و سرویس‌های بهداشتی پایانه‌ها و مسیر تردد زائرین در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

۳۹ هزار بار نظارت بهداشتی بر مواکب و مراکز تهیه و توزیع غذا

سلامت نیوز:رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار از انجام ۳۹۷۸۱ مورد بازدید و نظارت بهداشتی بر مواکب، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و پخت موادغذایی، محل‌های اسکان زائرین، پایانه‌های مسافربری داخلی و مرزی و سرویس‌های بهداشتی پایانه‌ها و مسیر تردد زائرین در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
                                                     
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان سید رضا غلامی درخصوص گزارش مهمترین فعالیت‌های بهداشت محیط در چهار دانشگاه علوم پزشکی (کرمانشاه، ایلام، اهواز و آبادان) منتهی به سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و همچنین مسیر داخل کشور عراق تا هفتم آبان ماه گفت: ۱۸۰ جلسه هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط از جمله ستاد اربعین استانی، استانداری ها، فرمانداری‌ها و مسئولین پایانه‌های سه گانه مرز خروجی به عراق برگزار شد.

وی افزود: ۲۶ هزار و ۵۷۰ نفر از خادمین و شاغلین مواکب، مراکز، اماکن بین راهی و محل‌های اسکان زائرین در زمینه بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط محل آموزش دیدند.

وی درخصوص سایر اقدامات انجام شده اظهار داشت: کنترل و نظارت بر پخت و توزیع غذای زائرین ۶۴۷۷ مورد، صدور کارت بهداشت برای خادمین مواکب و ایستگاه‌های صلواتی ۱۹۱۰ مورد، خروج مواد غذایی مشکوک به فساد و غیر بهداشتی از سطح عرضه و مصرف ۶۶۱۲ کیلو گرم، نمونه برداری موادغذایی مشکوک به فساد و غیر بهداشتی ۲۲۵ مورد، نمونه برداری میکروبی آب ۷۲۹ مورد، کلرسنجی آب مصرفی مواکب و مراکز و اماکن ۱۲۱۵۱ مورد، سنجش عوامل محیطی با تجهیزات پرتابل بازرسی ۶۴۷۳ مورد، بازدید مشترک با سایر دستگاه‌های درگیر برنامه از جمله ستاد اربعین، شهرداری ها، سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی ۱۹۸ مورد از جمله این اقداماتی است.

غلامی در پایان از آموزش ۱۳۵ هزار و ۲۰۷ زائر از نظر رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی دست و بهداشت مواد غذایی و بهداشت عمومی خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha