مطالعات نشان می دهند موش های نری که در معرض میزان بالا RFR (اشعه فرکانس رادیویی) که در تلفن های ۲G و ۳G استفاده می شوند، بودند با رشد تومورهای سرطانی مواجه شدند.

تاثیر امواج موبایل بر افزایش ریسک ابتلا به سرطان

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهند موش های نری که در معرض میزان بالا RFR (اشعه فرکانس رادیویی) که در تلفن های ۲G و ۳G استفاده می شوند، بودند با رشد تومورهای سرطانی مواجه شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان برنامه سم شناسی ملی آمریکا در گزارش نهایی خود عنوان کردند وجود ارتباط بین اشعه فرکانس رادیویی و تومور در موش های نر واقعی است.

«جان بوچر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «میزان اشعه مورداستفاده در این مطالعه قابل قیاس با میزان قرارگیری انسان در استفاده از موبایل نیست.»

بوچر در ادامه می افزاید: «در مطالعات ما، تمام بدن موش ها در معرض اشعه فرکانس قرار گرفت. این میزان اشعه و طول مدت قرارگیری در معرض آن در مطالعه ما به مراتب بیش از آن چیزی است که انسان ها تجربه می کنند.»

این مطالعه ۱۰ سال بطول انجامیده و فقط شبکه های ۲G و ۳G که در زمان خودشان استاندارد بودند مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعات انواع RFR مورداستفاده در شبکه های Wi-Fi یا ۵G بررسی نشدند.

مطالعات قبلی نشان داده اند امواج موبایل ریسک ایجاد تومورهای سرطانی مغز و قلب را افزایش می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha