معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی «مدیریت مورد» ویژه معتادین در حال بهبود، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم‌تر از مسیر درمان دانست و گفت: در صورتی که این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسد.

آغاز اجرای طرح «مدیریت مورد» ویژه معتادان در ۱۶ استان

سلامت نیوز:معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی «مدیریت مورد» ویژه معتادین در حال بهبود، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم‌تر از مسیر درمان دانست و گفت: در صورتی که این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «فرید براتی سده» در دومین دوره آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود در مازندران اشاره کرد: ۱۶ استان برای اجرای این طرح با اولویت معتادین متجاهر آغاز شده است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد‌های مدیریت مورد در پیشگیری از اعتیاد افزود: با وجود 8 هزار مرکز درمانی سرپایی و هزار و 200 مرکز اقامتی، در بحث درمان هیچ کمبودی وجود ندارد و تمامی کمبود‌ها و غفلت‌ها در مهم‌ترین بخش از روند بهبودی یعنی زمانی که فرد از مراکز درمانی ترخیص می‌شود، وجود دارد.


براتی سده، «مدیریت مورد» را طرح مددکاری بسیار جدی در توانمند‌سازی و بازگشت معتادین بهبود یافته به اجتماع دانست و تصریح کرد: نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از دیگران است و به‌دلیل اینکه عموماً افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی‌های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha