میل جنسی و عملکرد جنسی در مردان تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در ادامه به چند نکته مهم برای بهبود عملکرد جنسی اشاره می شود.

روش های افزایش میل جنسی مردان

میل جنسی و عملکرد جنسی در مردان تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در ادامه به چند نکته مهم برای بهبود عملکرد جنسی اشاره می شود.

دلایل کاهش میل جنسی

افزایش سن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی افزایش سن در کاهش میل جنسی نقش دارد، اگرچه بسیاری از مردان مسن تر به رابطه جنسی علاقه زیادی دارند. مانند بسیاری دیگر از صفات انسانی، میل جنسی متفاوت است اما اکثر مردان در محدوده طبیعی قرار دارند. برخی به طور فوق العاده ای به سمت رفتارهای جنسی مانند اعتیاد سوق داده می شوند. مردانی هم هستند که تمایل جنسی بسیار کمی دارند. اینها مردانی هستند که از اختلال میل جنسی کم‌فعال رنج می‌برند.

مشکلات پزشکی. بیماری هایی مانند دیابت؛ شرایطی مانند چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا؛ و داروهای HIV، برخی از داروهای ریزش مو، و سایر داروها می توانند بر میل جنسی تأثیر منفی بگذارند.

علل هورمونی

تستوسترون هورمون میل جنسی است، برای زنان و همچنین برای مردان. سطوح پایین تستوسترون معمولاً به معنای کاهش میل جنسی است. سطح تستوسترون با افزایش سن مردان کاهش می‌یابد. سطوح پایین هورمون تیروئید یا به ندرت سطوح بالای پرولاکتین هم تاثیر گذار است.

سایر موارد 

علل دیگر شامل بیماری‌های مزمن، داروها و سایر مصرف مواد مخدر است.

راه های متداول برای افزایش میل جنسی در مردان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین اگر تصمیم به انتخاب داروهای تجویزی دارید، به یاد داشته باشید که میل در هسته جنسی است. مهم است به خاطر داشته باشید که اگر مسائل عاطفی بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، ممکن است یک قرص آبی کوچک مشکل را حل نکند.

•        خوردن میوه های تقویت کننده جنسی مانند انجیر، موز یا آووکادو

•        مصرف مکمل هایی که پزشک برای تقویت قوای جنسی توصیه میکند

•        محدود کردن الکل

•        افزایش خواب

•        خوردن مقداری شکلات

•        اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

•        مشاوره با یک متخصص پزشکی که ممکن است درمان با تستوسترون را توصیه کند.

راهکارهای  مختلفی وجود دارد که  به طور طبیعی میل جنسی شما را افزایش دهد.با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر زوج متفاوت است. ممکن است کمی آزمایش لازم باشد تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.

اگر تصمیم به انتخاب داروهای تجویزی دارید، به یاد داشته باشید که مسائل عاطفی هم در این زمینه بی تاثیر نیست. اگر مسائل عاطفی بر میل جنسی شما تأثیر دارد خوردن یک قرص کوچک مشکل را حل نمیکند.

بهبود عملکرد جنسی عبارت است از رفع مشکلات موجود و پیدا کردن روش هایی جدید برای رضایت هر دو شریک جنسی. داروهای زیادی برای بهبود عملکرد جنسی وجود دارد، اما علاوه بر دارو روش های ساده دیگری هم وجود دارد که هم اثربخشی طولانی تری دارند و هم عوارض کمتری، به علاوه نیاز به مراجعه به پزشک و داروخانه نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید که آلت تناسلی شما بر مبنای فشار خون کار می کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید سیستم گردش خون شما به درستی کار می کند. اساسا هر چه برای قلب شما خوب باشد، برای عملکرد جنسی شما نیز مفید است.

فعال باشید و تحرک داشته باشید

یکی از بهترین روش ها برای بهبود سلامت انجام ورزش های قلبی و عروقی است. رابطه جنسی باعث افزایش ضربان قلب می شود، اما ورزش منظم با آماده سازی قلب به بهبود عملکرد جنسی کمک می کند.

30 دقیقه ورزش در روز، ورزش هایی مانند دویدن و شنا می تواند به طور چشمگیری به بهبود عملکرد جنسی کمک کند.

 افزایش میل جنسی مردان

میوه ها و سبزی های مناسب برای افزایش میلی جنسی مردان

برخی غذاها نیز می توانند به افزایش گردش خون کمک می کنند. این میوه ها و سبزی ها عبارتند از:

  • سیر و پیاز
  • موز
  •  فلفل تند
  •  ادویه های طبیعی
  • تخم مرغ

ویتامین های مفید برای افزایش میل جنسی مردان

اسیدهای چرب امگا 3 

این نوع غذاها باعث افزایش گردش خون می شوند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، عبارتند از: ماهی سالمون، تن، آووکادو و روغن زیتون.

ویتامین B1 

این ویتامین باعث می شود سیگنال ها در سیستم عصبی با سرعت بیشتری حرکت کنند، از جمله سیگنال هایی که از مغز به آلت تناسلی می رسند. غذاهایی که حاوی ویتامین B1 هستند عبارتند از: بادام زمینی و لوبیا.

افزایش میل جنسی با کاهش استرس

استرس بر روی تمام جنبه های سلامتی شما از جمله تمایلات جنسی، تاثیر می گذارد. استرس باعث افزایش ضربان قلب می شود (افزایش ضربان قلب به شکل بد البته) و فشار خون را افزایش می دهد. هر دوی این عوامل منجر به کاهش میل جنسی و مختل شدن عملکرد جنسی مس شود.

به علاوه استرس روحی بر روی نعوظ و رسیدن به ارگاسم تاثیر می گذارد. صحبت کردن در مورد استرس ها و نگرانی ها با همسر خود باعث آرامش بیشتر می شود و همچنین صمیمت را افزایش می دهد.

مسئله مهم دیگر این است که استرس منجر به شروع عادت های بدی مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل می شود که هر دو بر روی عملکرد جنسی تاثیر می گذارند.

عادت های بد را کنار بگذارید

همانطور که در بالاتر هم ذکر شد برخی عادت های ناسالم مانند سیگار کشیدن و مصرف بی رویه الکل بر روی عملکرد جنسی تاثیر می گذارد.

برخی محرک ها رگ های خونی را تنگ می کنند و منجر به ناتوانی جنسی می شود. ترک سیگار یکی از اولین گام های مهم برای بهبود عملکرد جنسی است.

لازم است عادت های سالمی مانند ورزش کردن و تغذیه مناسب را جایگزین سیگار کشیدن و نوشیدن الکل کنید تا بتوانید سلامت جنسی خود را بهبود بخشید.

کمی آفتاب بگیرید

نور آفتاب مانع تولید ملاتونین در بدن می شود. ملاتونین هورمونی است که به خواب بهتر کمک می کند، اما تمایل جنسی را نیز کاهش می دهد. ملاتونین کمتر یعنی میل جنسی بیشتر.

رفتن به محیط باز و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بیدار شدن میل جنسی می شود، به ویژه در ماه های زمستان که بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند.

به شریک جنسی خود توجه کنید

رابطه جنسی یک رابطه یک طرفه نیست و توجه کردن به نیازهای شریک جنسی نه تنها به لذت دو طرفه کمک می کند، بلکه می تواند میل جنسی را افزایش دهد.

به پزشک مراجعه کنید

اگر دچار اختلال نعوظ یا بیماری Peyronie  و یا بیماری های دیگری که به درمان نیاز دارند هستید حتما با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Elnaz ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    بی میلی جنسی درمردان وروش درمان وعلل ان رابیشترموردتوجه قراردهید.
  • رضا ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    82 32
    سلام ب مدت ۳سال خودارضایی کردم حالا دچار دفع بی اختیار منی شدم بعد از ترک درپان میشم
  • مهدی ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام. دوستان تخم بلدرچین رو فراموش نکنین. میتونه یکی از بهترین گزینه ها واسه افزایش میل جنسی باشه. همچنین زرده تخم مرغ رو عسلی میل کنین یا علی