دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به عوارض انجام لیپوساکشن در مطب پزشکان،‌ گفت:‌انجام این عمل در کلینیک‌ پوست و مو و مطب تخلف است. انجام لیپوساکشن در مطب و کلینیک پوست و مو تخلف است

انجام لیپوساکشن در مطب و کلینیک پوست و مو تخلف است

سلامت نیوز:دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به عوارض انجام لیپوساکشن در مطب پزشکان،‌ گفت:‌انجام این عمل در کلینیک‌ پوست و مو و مطب تخلف است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بابک نیکومرام در حاشیه دومین کنگره بزرگان جراحی پلاستیک و زیبایی در ارتباط با جراحی لیپوساکشن اظهار داشت: انجام لیپوساکشن طبق ابلاغیه وزارت بهداشت در مطب‌ها غیرقانونی است و ممنوعیت این مسئله به همه پزشکان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه اگر پزشکی نسبت به انجام لیپوساکشن در مطب اقدام کند تخلف کرده است، گفت: حتی انجام این عمل در کلینیک‌های پوست و مو طبق نامه ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت ممنوع است و تنها در بیمارستان‌ و کلینیک‌های جراحی محدود پزشکان می‌توانند این عمل را انجام دهند.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: در صورتی که بیماری در مطب لیپوساکشن شود وعارضه‌ای برای آن رخ دهد پرونده قابل پیگیری نیست و در نتیجه خود بیماران باید نسبت به این مسئله بسیار حساس باشند. بنابراین بررسی پرونده آنها در صورت وقوع حادثه بسیار مشکل خواهد شد.

نیکومرام با بیان اینکه در انجام لیپوساکشن تبحر و مهارت جراح پلاستیک و زیبایی بسیار اهمیت دارد، گفت: از انجام لیپوساکشن برای همه افراد توصیه نمی‌شود و فرد باید شرایط ویژه‌ای را از لحاظ جسمانی و بدنی داشته باشد.

وی گفت: عوارض انجام لیپوساکشن در مطب‌ها می‌تواند از ناهمواری پوستی تا عفونت محل ساکشن و آمبولی و مرگ باشد. البته عارضه در هر عمل جراحی امکان وقوع دارد ولی باید توجه داشت که در مطب یا کلینیک پوست و مو این عوارض غیر قابل کنترل و رسیدگی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha