معاون کل وزارت بهداشت مدیریت هزینه‌ها را از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت عنوان کرد.

مدیریت هزینه‌ها از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت است

سلامت نیوز: معاون کل وزارت بهداشت مدیریت هزینه‌ها را از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در نشست دکتر ایرج حریرچی با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و روسای مراکز درمانی در رشت، نحوه استقرار استانداردهای بسته سیاستی مدیریت هزینه‌های درمان، دارو و تجهیزات در گیلان بررسی شد.

حریرچی هدف از سفر خود به گیلان را در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت برای برگزاری جلسات ادواری در دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: این جلسات ادواری برای ارزیابی عملکرد، تشریک مساعی و انتقال تجربیات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دانشگاه‌های مهم قطب یک وزارت بهداشت است. این دانشگاه اخیرا برای استقرار نظام ارجاع و خرید متمرکز دارو و تجهیزات، زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کرده و موفقیت‌های را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات عملکرد دانشگاه‌های مختلف در خصوص طرح تحول سلامت، افزایش خدمت رسانی به مردم، ارایه خدمات با کیفیت‌تر به مردم و محافظت مالی بیشتر از مردم، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این نشست‌ها همچنین دانشَگاه‌ها با ذکر موفقیت‌ها و موانع پیش رو با انتقال برخی از تجربیات بستر رشد و ارتقاء سایر دانشگاه‌ها را فراهم می‌کنند.

حریرچی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان موفقیت‌های خوبی را در زمینه استقرار نظام ارجاع الکترونیک و خرید متمرکز دارو و تجهیزات که منجر به ارایه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها شده به دست آورده است و عملکرد مدیریتی این دانشگاه، جزء عملکردهای مثبت وزارت بهداشت است و روند توسعه خوبی را طی می‌کند. در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استعداد بهتر شدن را نیز دارد.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم گیلان شایستگی بیشتری برای دریافت خدمات درمانی دارند و طوری باید برنامه ریزی کنیم که حداقل 90 درصد خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این استان انجام بگیرد و این امکان هم در زیر ساخت‌ها و هم در پزشکان گیلان وجود دارد. ارجاع بیمار به بیرون از استان گیلان باید به استثنائات و مواقع خاص محدود شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha