نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفع نامناسب و دپوی زباله در استان گیلان مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در استان‌های شمالی جدیتی وجود ندارد که این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در استان‌های شمالی جدیتی وجود ندارد

سلامت نیوز: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفع نامناسب و دپوی زباله در استان گیلان مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند در استان‌های شمالی جدیتی وجود ندارد که این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره مشکلات ناشی از دفع نامناسب زباله در استان گیلان به پانا گفت: موضوع زباله فقط به استان گیلان مربوط نیست بلکه استان‌های شمالی درگیر این موضوع هستند و به یک چالش جدی در استان‌های شمالی تبدیل شده است.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به اینکه سطح سفره‌های آب زیرزمینی در استان‌های شمالی از جمله گیلان، بالاست و امکان دفن زباله وجود ندارد، به همین دلیل زباله در استان‌های شمالی دپو می‌شود و در زمان بارندگی شیرابه زباله‌ها برای مردم مشکل‌ساز می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره تدوین برنامه جامع مدیریت پسماند در استان گیلان گفت: برنامه مدیریت پسماند وجود دارد و هر سال نیز بودجه‌ای به آن تخصیص می‌یابد اما برای اجرای برنامه‌ها جدیتی وجود ندارد که این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه، موضوع مدیریت پسماند در استان‌های شمالی در بخش محیط زیست لحاظ شده است و در بودجه نیز مواردی برای آن در نظر گرفته شده است که البته اکنون اوضاع نسبت به قبل بهتر است و مشکل پسماند گیلان تا حدودی پیشرفت داشته است اما مدیریت پسماند مستلزم این است که مسئولان در شورا و شهرداری رشت بیشتر همکاری کنند.

جعفرزاده درباره سرانجام راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در استان گیلان نیز گفت: برای راه‌اندازی این سایت 6 میلیارد تومان تخصیص داده شد و پیشرفت‌های خوبی داشته است اما مشکلی که وجود دارد زمین سایت است که اگر حل شود مشکلی در زمینه زباله‌سوز نخواهیم داشت.

وی همچنین درباره مشکلات ناشی از دفع نامناسب زباله بر سلامت مردم گیلان و افزایش انواع سرطان‌ها در این استان گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که سلامت مردم در خطر است و چهل سال است که زباله به این شکل دفع می‌شود هر چند اقدامات خوبی صورت گرفته است اما روند کلی مدیریت پسماند باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha