دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 258862

بعضی وقت ها احساس می کنید گردن تان درد می کند ، هنگامی که از خواب بیدار می شوید یا برای مدت طولانی پشت سیستم رایانه می نشینید همین که قصد دارید گردن تان را حرکت دهید دردی کشنده ماهیچه های گردن را آزرده می کند.

5  حرکت برای تسکین درد گردن

سلامت نیوز:بعضی وقت ها احساس می کنید گردن تان درد می کند ، هنگامی که از خواب بیدار می شوید  یا برای مدت طولانی پشت سیستم رایانه می نشینید همین که قصد دارید گردن تان را حرکت دهید دردی کشنده ماهیچه های گردن را آزرده می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، علت گردن درد به سختی قابل تشخیص است، ممکن است به دلیل وضعیت بد گردن در شب گذشته یا خم کردن بیش از حد سر باشد. ماهیچه های گردن ما به شانه ها پیچیده شده اند، بنابراین هر گونه درد یا احساس ناراحتی در شانه ها ممکن است گردن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.درادامه 5 حرکت کششی گردن را به شما معرفی می کنیم که می توانید به شکل نشسته انجام دهید و درهرحرکت، حداقل 3 تا 5 بار نفس عمیق بکشید.
 

1 - این حرکت را می توانید برای ارزیابی حرکات گردن انجام دهید. چانه را به سمت قفسه سینه بکشید و گوش راست را روی شانه راست قرار دهید. هم زمان با بلند کردن سر، به سقف نگاه کنید تا گردن شما به آرامی به سمت عقب برگردد.چانه خود را صاف کنید، گوش چپ را روی شانه قرار دهید و چانه را به سمت قفسه سینه نزدیک کنید. این حرکات دایره ای را دو بار تکرار کنید و سپس تغییر جهت دهید. در هنگام عقب بردن سر، آن را زیاد نکشید، چرا که موجب گرفتگی ستون فقرات می شود.


۲-  این کشش برای آزاد کردن عضلات ذوزنقه ای انتهای گردن بسیار مفید است.
 دست راست تان را از آرنج خم کنید و آن را تا نزدیک کمر بیاورید. سپس بازوی خود را از مرکز بچرخانید. بازوی تان را در این حالت نگه دارید و گوش چپ را در بالای شانه چپ بچرخانید. 3 تا 5 نفس عمیق بکشید. این حرکات را در سمت دیگر بدن نیز انجام دهید.

 

۳ -  نشستن بیش از حد،  موجب  افتادگی شانه ها و قفسه سینه می شود. این کشش دارای اثر معکوس با این افتادگی می باشد، بنابراین گردن در این حرکت کشیده می شود. در قسمت ابتدایی صندلی بنشینید و دست های خود را در کناره های پشتی صندلی قرار دهید و آن را محکم بگیرید. دست ها را حداقل به اندازه عرض شانه باز کنید. تیغه های شانه را از پشت به هم نزدیک کنید تا استخوان های ترقوه شما از هم باز شود. به اندازه 3 تا 5 نفس عمیق دراین وضعیت بمانید.

 

۴-  در گوشه  سمت راست صندلی بنشینید و طوری بچرخید که بتوانید پشتی صندلی را در دست بگیرید. پاها را در کنار هم جفت کنید و با استفاده از بازوها، نیم تنه خود را به سمت صندلی بچرخانید.
 برای این که حرکت مارپیچی ستون فقرات را حفظ کنید، سر خود را در بالای شانه ی راست قرار دهید. به اندازه ی 3 تا 5 نفس در این وضعیت بمانید، سپس تغییر جهت دهید.

 

۵-  به قسمت جلوی صندلی بیایید. پاهای خود را از هم جدا و کمی بیشتر از عرض لگن باز کنید. نیم تنه خود را روی پاها خم کنید. اجازه دهید، سر و بازوهای شما آویزان باشد. به اندازه 3 تا 5 نفس در این وضعیت بمانید. برای خارج شدن ازاین وضعیت، دست های خود را به سمت پاها حرکت دهید و با استفاده از فشار روی بازوها سعی کنید بنشینید. اگر دچار بیماری هایی چون فشار خون بالا، آب مروارید، ترومای چشمی، فتق دیسک در ناحیه ستون فقرات کمری یا پوکی استخوان هستید، این حرکت را انجام ندهید.
 

پیاده روی ،تند راه رفتن و هر چیزی که بتواند ضربان و سرعت تپش قلب را افزایش دهد، باعث کاهش وزن در کل بدن و همچنین، قسمت گردن می شود، توجه داشته باشید که رژیم غذایی و ورزش کردن،هر دو در کنار هم می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. چربی گردن خود را آب کنید و ظاهرتان را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha