رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، نسبت به وضعیت صنعت داروسازی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: مخالف جایزه دارویی شرکت ها به داروخانه ها هستم.

روزگار سخت صنعت داروسازی کشور/انتقاد از جایزه دارویی شرکت ها

سلامت نیوز: رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، نسبت به وضعیت صنعت داروسازی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: مخالف جایزه دارویی شرکت ها به داروخانه ها هستم.

به گزارش سلامت نیوز، احمد شیبانی، در گفتگو با مهر، به گردهمایی انجمن داروسازان تهران که روز پنج شنبه برگزار شد، اشاره کرد و اظهارداشت: در سال۵۷، فقط ۲۵ درصد داروی مورد نیاز کشورمان را تولید می کردیم و برای ۷۵ درصد داروهای وارداتی ۵۰۰ میلیون دلار ارز اختصاص می یافت.

وی ادامه داد: الان که صنعت دارو، ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده می شود که می توان ارزش افزوده صنعت را متوجه شد.

شیبانی با اشاره به مشکلات صنعت دارو، گفت: این مشکلات که اغلب آنها اقتصادی و مالی است، باعث آسیب به صنعت داروسازی کشور می شود.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروسازی کشور روزهای سختی را می گذراند، افزود: در سال های گذشته زمان مطالبات شرکت های دارویی ۱۰۰ روز بود که در حال حاضر به ۴۰۰ روز هم رسیده است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، از اقدام شرکت های دارویی برای دادن «جایزه دارویی» به داروخانه ها به شدت انتقاد کرد و گفت: داروخانه ها نباید دل خوش به دادن این «آفرها» و جایزه های دارویی باشند.

شیبانی با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا جایزه دارویی وجود ندارد، تصریح کرد: بنده موافق دادن این جایزه ها به داروخانه ها نیستم. زیرا، اساسا معنا ندارد که یک شرکت دارویی برای فروش محصولات خودش، به داروخانه بگوید یک جعبه دارو بخر، سه جعبه جایزه بگیر.

وی با اشاره به وجود ۱۰۷ کارخانه داروسازی در کشور، گفت: صنعت، پایه و اساس داروسازی است. شرایط صنعت داروسازی در دوران جنگ خیلی بهتر از شرایط فعلی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha