دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 259835

اوج جنسی به دوره ای از زندگی شما گفته می شود که در آن بیشترین توانایی را دارید که رابطه جنسی مکرر با کیفیت بالایی داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که زنان در 30 سالگی به اوج جنسی خود می رسند در حالی که مردان در اواخر نوجوانی خود به اوج می رسند.

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟

طبق تصور بسیاری از ما میل جنسی در افراد در دوره جوانی بیشتر است. در زنان میل جنسی در سنین زیر 45 سال تقریباً بالا است و هر چه سن زن کمتر باشد مسلما میل جنسی زنان بالاتر خواهد بود. اما نکته جالب این است که معمولا زنان در رنج سنی خاص به بالاترین میزان میل جنسی می رسند. طبق تحقیقات پژوهشگران بر روی دختران مجرد و زنان متاهل نتایج جالب از راز میل جنسی زنان کشف گردید که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

اوج جنسی به دوره ای از زندگی شما اطلاق می شود که بیشترین توانایی را در برقراری رابطه جنسی مکرر با کیفیت بالا دارید. تحقیقات نشان می دهد که زنان در 30 سالگی به اوج جنسی خود می رسند در حالی که مردان در اواخر نوجوانی خود به اوج می رسند

بطور کلی میل جنسی در دهه 20 به بالاترین حد خود می رسد. برای زنان، با کاهش باروری افزایش می یابد، سپس پس از یائسگی کاهش می یابد. برای مردان، در دهه 20 به اوج خود می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد.

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟
عنوان

مواردی که درباره اوج میل جنسی باید در نظر بگیرید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، عوامل زیادی غیر از سن بر میزان و حس شما نسبت به زندگی جنسی تأثیر می گذارد.

سطح هورمون ها و تاثیر آن بر میل جنسی

سطوح استروژن، پروژسترون و تستوسترون در افراد بر میل جنسی تأثیر می گذارد.

هورمون ها در طول زندگی شما به دلیل زیر در نوسان هستند:

  • چرخه قاعدگی
  • استفاده از داروهای ضدبارداری
  • بارداری
  • قبل از یائسگی
  • دوران یائسگی

بیشتر بدانید: مراحلی که به اوج لذت جنسی در آقایان منجر میشود

درک هورمون های جنسی و تاثیر آن بر سلامت جنسی یک مقوله ی پیچیده می باشد، اما همبستگی بین هورمون ها و میل جنسی به طور کلی به شکل زیر است :

  • سطح استروژن پایین، میل جنسی پایین
  • سطح پروژسترون بالا، میل جنسی پایین
  • سطح تستوسترون بالا، میل جنسی بالا

سن

میزان لذت جنسی

مردان 20 ساله به دلیل بی تجربگی در برقراری رابطه جنسی میزان لذت جنسی کم است.
زنان 20 ساله میل جنسی شروع به افزایش میکند.
مردان بین سنین 30 تا 40 سال میل جنسی در این بازه زمانی قوی است.
زنان بین سنین 30 تا 40 سال میل جنسی زنان در این سنین به بیشترین و قوی ترین حالت خود میرسد.
مردان 50 ساله و بالاتر میل جنسی بالاست ولی ممکن است به ددلیل بروز مشکلات سلامتی توان برقراری ارتباط نداشته باشید.
زنان 50 ساله و بالاتر چون کمتر برای باردار شدن نگران هستید برخی از زنان بیشتر به رابطه جنسی علاقه مند میشوند.
زنان در سنین یائسگی به علت کاهش سطح و توقف تولید هورمون استروژن کم کم از شدت میل جنسی کاسته می شود.
سن قطع رابطه جنسی تا زمانی که افراد احساس خوبی داشته باشند و تمایل به برقراری رابطه جنسی داشته باشند، هیچ سنی برای قطع روابط جنسی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، این یک سوال ساده به نظر می رسد، اما دانشمندان هنوز دقیقا متوجه نشده اند که چه چیزی میل جنسی را به وجود می آورد و یا تشدید می کند و به اتفاق نظری نرسیده اند

در حالی که هورمون ها در میل جنسی زن و مرد نقش اساسی ایفا می کنند، اما مشخص نیست که تفاوتی که توسط آنها ایجاد می شود دقیقا چقدر است.

عوامل دیگر از جنبه ی روانی، اجتماعی و فیزیکی نیز بر ایجاد و یا تشدید میل جنسی تاثیر می گذارند.

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟
تولید هورمونهای جنسی در مردان و زنان

مردان 20 ساله

تستوسترون، هورمونی که مردان برای برانگیختگی جنسی به آن نیاز دارند، معمولاً در دهه 20 سالگی بالاست و میل جنسی نیز در راستای آن زیاد است؛ اما این دوره ای از زندگی است که فرد به دلیل بی تجربگی ممکن است در مورد رابطه جنسی مضطرب باشد؛ این امر حتی دلیلی است برای اینکه چرا 8٪ و احتمالاً بیشتر از مردان در دهه 20 زندگی خود اختلال نعوظ را گزارش می کنند.

این وضعیت ممکن است به دلیل یک مشکل پزشکی یا سلامت روان اتفاق بیفتد یا حتی نشانه ای باشد که شما در معرض خطر بیماری قلبی هستید.

زنان 20 ساله

شما در سن ۲۰ سالگی احتمالاً از دوران نوجوانی تا اواخر دهه 20 زندگی‌ نسبت به سال‌های بعد، بارورتر خواهید بود دانشمندان فکر می کنند که میل جنسی زنان در این دوره افزایش پیدا می کند؛ این در حالی است که درصد بارداری در اواخر دهه 20 زندگی شما شروع به کاهش می کند.

مردان در 30 و اوایل دهه 40

میل جنسی مردان در این دوره همچنان قوی است؛ اگرچه تستوسترون در حدود ۳۵ سالگی به میزان ۱٪ در سال شروع به کاهش می کند، اما روند آن برای برخی از مردان می‌تواند سریع‌تر نیز باشد. این می تواند بر روی میل جنسی شما تأثیر بگذارد. به علاوه، برای بسیاری از مردان، استرس ناشی از کار، خانواده و سایر تعهدات می تواند برروی میزان علاقه ی آنها به رابطه جنسی تأثیر مستقیم بگذارد.

بیشتر بدانید: مردان در چه سنی میل جنسیشان کم می شود؟

زنان در 30 و اوایل دهه 40

این دوره از زندگی ممکن است زمانی باشد که میل جنسی شما به قوی ترین میزان خود برسد؛ یک مطالعه نشان داد که زنان بین 27 تا 45 سال نسبت به زنان جوانتر یا مسن تر، تخیلات جنسی مکرر و شدیدتری داشته و حتی رابطه جنسی بیشتری نسبت به قبل داشته اند.

زنان و تجربه ی مادری

در هر سنی، بارداری و زایمان تاثیر زیادی بر زندگی جنسی شما دارد، اما برای هرکسی متفاوت است. بدن و هورمون های شما در طول بارداری تغییر می کند؛ این ممکن است به معنای افزایش میل جنسی در برخی مواقع، به ویژه در سه ماهه دوم باشد.

حتی ممکن است در مورد بی خطر بودن رابطه جنسی در دوران بارداری نگران باشید.(معمولاً اینطور است، اما اگر مطمئن نیستید از پزشک خود بپرسید.)

شیر دادن، بزرگ کردن بچه ها، و کارهای دیگر نیز می تواند بر زمان، انرژی و علاقه شما به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

بیشتر بدانید: رازهایی درباره میل جنسی در زنان

مردان در دهه 50 و بعد از آن

اگر از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار هستید، دلیلی وجود ندارد که با افزایش سن، از زندگی جنسی خود لذت نبرید

اختلال نعوظ با افزایش سن شایع تر می شود. نعوظ در سنین بالا ممکن است به طور مستقیم بر تجربه ی رابطه ی جنسی و زناشویی شما تاثیر بگذارد، اما این خود سن نیست که باعث این مشکل می‌شود، بلکه مشکلات سلامتی که با افزایش سن بیشتر می‌شوند، مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، کلسترول بالا و چاقی و داروهایی که آنها را درمان می‌کنند، دلیل اصلی آن است که شما اختلال نعوظ را تجربه می کند.

زنان در دهه 50 و بعد از آن

در حدود 50 سالگی، نگرانی کمتر در مورد باردار شدن ممکن است برخی از زنان را بیشتر به رابطه جنسی علاقه مند کند. اما همانطور که به سمت یائسگی می روید، سطح استروژن شما نیز کاهش می یابد، که ممکن است میل جنسی شما را کمی کاهش دهد و منجر به خشکی واژن شود.

گرگرفتگی، اضطراب، افزایش وزن و مشکلات خواب نیز می‌تواند باعث کاهش خلق و خوی شما شود.

از پزشک خود در مورد داروها، هورمون ها، روانکاری و سایر درمان ها بپرسید.

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟
نمودار رشد میل جنسی در زنان و مردان

برای رابطه جنسی چقدر تستوسترون نیاز است؟

برای برانگیختگی به مقداری تستوسترون نیاز دارید، اما مشخص نیست میزان مورد نیاز شما چقدر است.

ممکن است احساس نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد؛ اگرچه سطوح تستوسترون شما با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند که این موضوع چگونه بر میل جنسی تأثیر می‌گذارد. برخی از مردان با تستوسترون "کم" میل جنسی طبیعی دارند، در حالی که برخی دیگر با سطح تستوسترون بالا مشکلات جنسی را تجربه می کنند

لازم به ذکر است که مسائل پزشکی، آمادگی جسمانی و سلامت روان می توانند عوامل مهم تری باشند.

صحبت در مورد آن

از شریک زندگی خود در مورد نیازها و خواسته های او بپرسید و در مورد خواسته های خود نیز صحبت کنید. با تکامل بدن و تغییر مرحله زندگی از امتحان چیزهای جدید نترسید. این می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کرده و شما را علاقه مند به رابطه جنسی کند.

در مورد رضایت جسمی و روحی خود صادق باشید. حتی ممکن است ایده خوبی باشد که زمان های خاصی را برای صمیمی بودن کنار بگذارید.

مردان در چه سنی فعالیت جنسی بالایی دارند؟


مردان معمولاً در 20 سالگی بیشترین فعالیت جنسی را انجام می دهند. مردان با افزایش سن فعالیت جنسی کمتری را تجربه می کنند زیرا میل جنسی و میل آنها کاهش می یابد در حالی که مسائل جنسی آنها بدتر می شود.

انزال مردان از چه سنی متوقف می شود؟

در حالی که سن مشخصی وجود ندارد که در آن انزال مردانه متوقف شود احتمالا زمانی اتفاق بیفتد که مرد به اواخر دهه 40 یا اوایل 50 سالگی برسد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این یک قانون جهانی نیست و برخی از مردان ممکن است در سنین بالاتر به انزال ادامه دهند.


چرا زنان در دهه 30 و 40 از نظر جنسی میل بیشتری نسبت به دهه 20 زندگی خود دارند

دانشمندان معتقدند تکامل زن با افزایش میل جنسی رابطه مستقیم دارد و میل جنسی هم زمان با تکامل زن به طور قابل توجهی با افزایش همراه است.

یکی از نظریه های ارائه شده دراین خصوص، علت این پدیده در زنان رابه ، نیاکان زنان مرتبط می سازد به نحوی که در سالیان دور خیلی از زنان شاهد از بین رفتن کودکان خود به علت عواملی نظیر بیماری ، جنگ ، گرسنگی و … بودند. از این رو در دهه 20 زندگی خود بیشتر به فکر تولد بچه های بیشتر و مراقبت از آنان بودند و وقتی برای صرف نیاز جنسی نداشته اند اما بعد از گذشت دهه 20 زندگی خود با توجه به آنکه کم کم به دوره عدم باروری و یائسگی خود نزدیک می‌شدند برای افزایش بارداری بیشتر تن به رابطه جنسی می دادند.

بالاترین میل جنسی زنان

برای اثبات این موضوع، یک پژوهشگر به کمک گروه تحقیقاتی خود پرسشنامه ای در اختیاز 827 زن جهت بیان عادت جنسی خود قرار داد و آن ها دریافتند که زنانی که اوج دوران بارداری خودرا گذرانده بودند اما هنوز به سن یائسگی نرسیده بودند از لحاظ جنسی فعالتر بودند .این گروه سنی که طی دوره 27 سالگی تا 45 سالگی میباشد علاوه بر داشتن میل جنسی بیشتر تخیلات جنسی قابل توجهی نیز داشتند.

این تحقیق با تحقیق انجام شده درسال 2002 مبنی بر افزایش حس شهوت جنسی در زنان دهه 30 و دهه 40 مطابقت داشت ،این یافته ها حاکی ازآن است که نتایج این تحقیق هم در زنان مجرد و هم در زنان متاهل صدق می‌کند. افراد شرکت کننده دراین تحقیق از دانشجویان دانشگاه آستین در تگزاس امریکا بودند.

زنان و تجربه ی یائسگی

پیش از این به اثبات رسیده بود ، به علت کاهش سطح و توقف تولید هورمون استروژن بعد از یائسگی « یکی از عوامل پوکی استخوان در زنان » میل جنسی زنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کم کم از شدت آن کاسته می شود اما انچه مشخص است میل جنسی هرگز از بین نمی‌رود و تا پایان عمر می‌توان آن را زنده نگه داشت.

اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟

از چه سنی افراد رابطه جنسی را قطع می کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انگلیش الپایز، عوامل ارگانیک، هورمونی و روانی وجود دارد که می تواند زندگی جنسی رضایت بخش را دشوارتر کند.

تا کی امکان برقراری رابطه جنسی وجود دارد ؟ پاسخ ساده این است که محدودیت سنی وجود ندارد، زیرا روابط جنسی به عوامل زیادی بستگی دارد. زندگی جنسی یک موضوع کاملا خصوصی و شخصی است.

برای زنان، امید به زندگی در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و یائسگی در حال حاضر تقریبا یک سوم از زندگی آنها را تشکیل می دهد.

شروع یائسگی در حدود 50 تا 55 سالگی است، در حالی که میانگین امید به زندگی برای یک زن می تواند 85 سالگی باشد.

تغییرات هورمونی در این دوره وجود دارد. به عنوان مثال، کاهش استروژن وجود دارد، هورمونی که میل جنسی را تحریک می کند و اطمینان می دهد که اندام تناسلی در وضعیت مطلوبی قرار دارند. بدیهی است که این امر در میل و ماهیت روابط جنسی در این دوره از زندگی آنها نقش دارد.

بنابراین، سنی که زنان در آن رابطه جنسی را متوقف می‌کنند قابل انطباق است: هر زنی بسته به نوع شریکی که دارد، با توجه به علایق خود، اینکه در فاز هورمونی قرار دارد و اینکه آیا در حال جایگزینی هورمون است، با شرایط سازگار می‌شود.

علاوه بر این، ممکن است مشکلات ارگانیک وجود داشته باشد: سرطان سینه یا انواع دیگر تومورها، بی اختیاری... و این عوامل ارگانیک معمولاً نقش زیادی در کیفیت روابط جنسی دارند.

در مورد مردان، آنها مانند زنان یائسه نمی شوند و سطح تستوسترون آنها در طول زندگی ثابت می ماند که منجر به میل جنسی پایدار می شود.

با این حال مردان همچنین ممکن است از مشکلات ارگانیکی رنج ببرند که بر زندگی جنسی آنها تأثیر می گذارد، از سرطان پروستات گرفته تا فشار خون بالا یا درمان دیابت. اینها همه عواملی هستند که نعوظ را دشوار می کنند.

علاوه بر عوامل هورمونی و ارگانیک، عناصر روانی نیز در میل جنسی زنان و مردان دخیل هستند. زندگی با یک فرد 40 یا 50 ساله مانند زندگی با یک فرد جوان نیست.

راه حل ارائه شده توسط متخصصان برای برخی از مشکلات زنان مسن تر، اغلب درمان جایگزینی هورمون است. انواع مختلفی از توصیه و تجویز پزشکی، از خوراکی تا واژینال وجود دارد و می تواند به حل مشکلاتی مانند کاهش میل جنسی و خشکی واژن کمک کند.

در دهه اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه جراحی زیبایی صمیمی صورت گرفته است که برخی از بیماران از نظر جسمی و روانی از آن بهره می برند.

به طور خلاصه، تا زمانی که افراد احساس خوبی داشته باشند و تمایل به برقراری رابطه جنسی داشته باشند، هیچ حد بالایی(سن زیادی) برای روابط جنسی وجود ندارد. اما این یک واقعیت زندگی است که با گذشت سال‌ها مشکلاتی به وجود می‌آیند که می‌تواند داشتن یک زندگی جنسی کامل را دشوار کند. این همان چیزی است که متخصصان سلامت برای کمک به یافتن راه حل ها در تلاش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میترا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    61 18
    رابطه ی جنسی خوب است