فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره آخرین پیگیری‌های سازمان محیط زیست درباره پرونده محیط‌بان همدان گفت پرونده این محیط‌بان در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفته است.

پرونده محیط‌بان همدانی در اختیار دیوان عالی کشور قرار دارد

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره آخرین پیگیری‌های سازمان محیط زیست درباره پرونده محیط‌بان همدان گفت پرونده این محیط‌بان در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: محیط‌بان در دادگاه اولیه به قتل عمد به قصاص نفس یعنی اعدام محکوم شده است و پرونده برای تایید یا عدم تایید به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: منتظر هستیم دیوان عالی کشور نظر خود را درباره پرونده محیط‌بان همدان اعلام کند و اگر پرونده دوباره رسیدگی شود، می‌توانیم با کمک رسانه‌ها برای رضایت اولیای دم اقدام کنیم و محیط‌بان را از مرگ نجات دهیم.

«سعید مومیوند»، محیط‌بان استان همدان، دوسال گذشته در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه می‌شود؛ محیط‌بانان همدانی خودرو آنها که پیکان بوده را توقیف می‌کند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود، محیط‌بان با وجود اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما باتوجه به ناهموار بودن زمین، شرایط منطقه و بر خلاف میل باطنی خود، این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح پس از 17 روز فوت می‌کند.

در نخستین دادگاه این محیط‌بانان، مجازات محیط‌بانی که اقدام به شلیک کرده بود، قصاص نفس شناخته و حکم اعدام صادر شده است همچنین محیط‌بان دیگری که به همراه سعید مومیوند بوده به ۵ سال حبس محکوم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    امیدواریم ب خدا که این محیط بان وظیفه شناس ار مرگ ی اعدام نجات پیدا کند