سلامت نیوز: كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام كرد: تیم كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ فعالیت‌های بشردوستانه‌ خود را در طرابلس پایتخت لیبی گسترش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، نمایندگان كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در روز 30 مارس (10 فروردین) به دعوت مقامات لیبیایی وارد طرابلس شدند.

هدف از این بازدید، مذاكره برای گسترش فعالیت‌های بشردوستانه‌ سازمان در این كشور است، به‌خصوص به مناطقی كه بیشترین صدمه را از درگیری‌ها دیده‌اند.

تیم كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با البغدادی المحمودی، نخست‌وزیر لیبی، محمد الحجازی، وزیر بهداشت و محیط زیست و بشیر صالح، رئیس ستاد كل سرهنگ قذافی دیدار كرد در این راستا قرار است در روزهای آتی نشست‌های دیگری نیز با مقامات ارشد این كشور برگزار شود.

ژان‌میشل مونو، رئیس تیم كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در طرابلس گفت: نخستین دور مذاكرات بسیار مهم و نویدبخش بود كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ آماده است تا شرایط را در برخی از بحران‌زده‌ترین مناطق از نظر بشردوستانه برآورد كند تا بتواند حیاتی‌ترین نیازهای افراد آسیب‌پذیر را تأمین كند.

همچنین دسترسی به كسانی كه در فاز اول ناآرامی‌ها دستگیر و كسانی كه در رابطه با درگیری‌های مسلحانه‌ بعد از آن بازداشت شده‌اند نیز از مباحث مطرح شده بود.

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نخستین‌بار نمایندگان خود را در 26 فوریه‌ (7 اسفند) به بنغازی اعزام كرد و اكنون در آن‌جا دفتری با حدود 40 كارمند خارجی و بومی دارد.

سازمان همچنین یك پایگاه لجستیكی و یك انبار را در شهر شرقی طُبرق ایجاد كرده است و در شهر اجدابیه نیز فعال است كه در آ‌ن‌جا برای حدود 15 هزار نفر غذا و اقلام خانگی ضروری را تدارك و برای بیمارستان اصلی شهر وسائل جراحی و پانسمان لازم برای درمان مجروحان را تأمین كرده است.

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ تا به حال از بیش از 80 ارتشی لیبیایی و افراد دیگری كه در بنغازی توسط گروه‌های مخالف مسلح دستگیر شده‌اند بازدید داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha