پژوهشگران دانشگاه شهر اولم در آلمان ماده‌ای را در خون كشف كردند كه مانع از فعالیت ویروس بیماری ایدز می‌شود.

پژوهشگران آلمانی ماده ضد ویروس ایدز در خون كشف كردند

به گزارش سلامت نیوز از ایرنا، طبق تحقیقات تیم پژوهشی " فرانك كیرشهوف" و "جان مونش" از موسسه ویروس شناسی دانشگاه اولم، ماده كشف شده در خون موسوم به "ویریپ" می‌تواند مانع از اتصال ویروس ایدز به سلول‌های بدن و ورود ویروس به سلول شود.

این تیم پژوهشی بعلاوه كشف كرده‌اند كه ایجاد تغییرات با هدف در ماده ویریپ حتی می‌تواند میزان تاثیرگذاری آن بر ویروس ایدز را افزایش دهد.

پرفسور "ولف گئورگ فورسمان" مدیر علمی شركت داروسازی "آی.پی.اف." در شهر هانوفر آلمان نیز كه دارویی بر اساس ماده ویریپ ساخته است گفت:
امیدواریم كه در سال جاری مطالعات خود در مورد تاثیر این دارو بر انسان را آغاز كنیم.

فورسمان افزود: برای دریافت مجوز جهت آزمایش و به كارگیری این دارو برای مبتلایان به ایدز تاكنون آزمایش‌هایی بر روی حیوانات در حد گسترده‌ای پایان یافته است.

این در حالیست كه پژوهشگران آمریكایی نیز كشف این ماده را اساس و پایه‌ای برای ساخت داروهای جدید علیه ویروس دانسته‌اند.

پژوهشگران آلمانی هنگام آزمایش بیش از یك میلیون خون بیماران دیالیزی برای تاثیر احتمالی ویروس ایدز كشف كردند كه بخشی از یك پروتئین شناخته شده در خون از فعالیت این ویروس جلوگیری می‌كند و آن را "پپتید ضد ویروس " با نام اختصاری ویریپ نامیدند.

ویروس‌ها برای ورود به سلول انسان به این پرویین نیاز دارند اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد كه این ویروس در برابر ویریپ مقاوم نیست.

در این تحقیقات در كنار پژوهشگران دانشگاه اولم، محققینی از شهرهای هانوفر، ارلانگن، لوبك و هامبورگ در آلمان و همچنین پژوهشگرانی از نیویورك نیز شركت داشتند.

در حال حاضر ‪ ۲۰‬داروی ضد بیماری ایدز در جهان وجود دارد اما تاكنون هیچ دارویی نتوانسته‌اند این بیماری را درمان كند.

بنا به برخی آمارهای منتشره در حال حاضر بیش از ‪ ۴۰‬میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha