اگر نظام آموزش ایران اصلاح شود، دیگر جایی برای موسسات کنکور و مافیای آموزشی وجود نخواهد داشت و مگر در همان کشورهای اروپایی که این فرد به آنها اشاره کرده، افراد و موسساتی مثل خودش وجود دارند که زمین و زمان را پر کنند از آگهی های تست و کنکور و کمک آموزشی و نهایتاً هم نزد روحانیون شان بروند که لااقل شما نگذارید منافع ما به خطر بیفتد؟!

به خاطر آینده فرزندان ایران، بساط تاجران کنکور را برچینید

سلامت نیوز: اگر نظام آموزش ایران اصلاح شود، دیگر جایی برای موسسات کنکور و مافیای آموزشی وجود نخواهد داشت و مگر در همان کشورهای اروپایی که این فرد به آنها اشاره کرده، افراد و موسساتی مثل خودش وجود دارند که زمین و زمان را پر کنند از آگهی های تست و کنکور و کمک آموزشی و نهایتاً هم نزد روحانیون شان بروند که لااقل شما نگذارید منافع ما به خطر بیفتد؟!

به گزارش سلامت نیوز،  عصر ایران؛ نوشت: وزیر آموزش و پرورش نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما نوشت و از او خواست تبلیغات غیرقانونی مؤسسات کنکور و کمک آموزشی را از این رسانه متوقف کند. سید محمد بطحایی به عبدالعلی علی عسگری نوشت که طبق قانون، تبلیغات مؤسسات غیردولتی که محصولات آموزشی ارائه می کنند باید بعد از تأیید کارشناسان وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

طی سال های اخیر، مؤسسات تست و کنکور و کمک آموزشی با بمباران بی وقفه تبلیغاتی در صدا و سیما و حتی ساخت برنامه های مشترک با برخی تهیه کنندگان این سازمان، هزینه های میلیاردی پرداخت کرده و سودهای نجومی برده اند. ایجاد نیاز کاذب به کتاب‌های به اصطلاح کمک آموزشی و سپس تجارت با نیاز ایجاد شده، کاروِیژه بسیاری از این موسسات است. برخی از آنها حتی توانسته اند در مدارس - به ویژه مدارس غیر دولتی - نفوذ کنند و امروزه، بسیاری از مدارس، خانواده‌ها را ملزم به خرید کتاب های مؤسسات خاص یا شرکت در آزمون های آنان می‌کنند!

قطع آگهی‌های این مؤسسات - چه آگهی‌هایی که مستقیماً به صورت تیزر پخش می‌شود و چه آگهی‌هایی که در قالب برنامه های تلویزیونی به خورد مخاطب داده می شود - می تواند "منافع تاجران کنکور سرنوشت دانش آموزان ایرانی" را به شدت تحت الشعاع قرار دهد چه آن که درآمد اصلی آنها از طریق آگهی ها و برنامه های رادیویی و تلویزیونی محقق می شود.

از این رو، بدیهی است که کاسبان کنکور که در سال های اخیر به مالتی میلیاردرهای نوظهور تبدیل شده اند، علیه آموزش و پرورش موضع بگیرند و اجازه ندهند اقدامات اصلاحی وزارت آموزش و پرورش - از آزمون زدایی در دوره ابتدایی گرفته تا ممنوع سازی ورورد موسسات کنکور به مدارس و ... - به نتیجه برسد.

آنها یک هفته بعد از نامه وزیر آموزش و پرورش به صدا و سیما، راهی قم شدند تا با علما دیدار کنند، آن هم نه با عنوان موسسات تست و کنکور و آگهی‌دهندگان نامدار به صدا و سیما که تحت نام پرطمطراق "انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور" (!) . آنها در این دیدارها، علما را نسبت به برخی اقدامات آموزش و پرورش نگران کردند و احتمالاً بسیار ذوق زده شدند وقتی از زبان آنها اظهاراتی علیه وزارت آموزش و پرورش شنیدند، مانند انتقاداتی که از حذف مشق شب شد!

البته که سخت است باور این که مدیران موسسات کنکور، از سر دغدغه ملی و دینی و برای صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان و خانواده ها از تهران به قم رفتند ولی با بررسی اظهارات آنها در این دیدار می توان دریافت که چه اطلاعات غلطی داده اند تا اظهارنظری باب میل خود بگیرند.

اظهارات یکی از این افراد را که پای ثابت آگهی های بازرگانی صدا و سیماست بخوانید: «با حذف تکلیف دانش‌آموزان، آنان از فراگیری و آموزش دور شده و به سمت فضای مجازی کشیده می‌شوند که آثار جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد. این برنامه پیش از این در کشورهای اروپایی امتحان شده و جواب مثبتی را نداشته است به همین دلیل اجرای آن متوقف شده است».

باید به این هوش هیجانی تبریک گفت چرا که خوب می‌داند فضای مجازی، موضوع نگران کننده‌ای است ، پس چنین القا می‌کند که در مدارس تکلیف شب را برداشته‌اند و این باعث می‌شود بچه ها به سمت فضای مجازی کشیده شوند! گزاره نادرست دیگری هم می گوید و آن توقف برنامه مشابه در اروپا به دلیل ناموفق بودن اش است.

اما در کنار تبریک به خاطر این هوش هیجانی، باید تأسف خورد به حال کشوری که افرادی با عناوین فرهنگی، در یک پاراگراف چندین دروغ می گویند آن هم در محضر مرجعیت:

اولاً که تکلیف شب از برنامه دانش آموزان حذف نشده است و برنامه آموزش و پرورش در این باره، تنها به پایه های اول تا سوم محدود است. ثانیاً در این پایه ها نیز تکلیف شب حذف نشده، بلکه همان طور که قبلاً و رسماً هم اعلام شده، تکالیف جدیدی به جای رونویسی به دانش آموزان داده می شود مثل نوشتن احساسات، فکرها، دیده ها و ... با هدف تعمیق یادگیری در بستر خانواده. ثالثاً طرح حذف تکالیف سنتی در اروپا به ویژه کشورهای حوزه اسکاندیناوی، سال هاست که با موفقیت اجرا شده و یکی از شاخصه های اصلی نظام آموزشی آن است. ضمن آن که دهها پژوهش علمی در مراکز آکادمیک جهان رویکرد حذف تکلیف شب به شیوه قدیمی را تأیید می کند.

البته یک جمله درست در سخنان این مدیر کنکوری وجود دارد که انصاف نیست به آن اشاره نکنیم و آن اشاره وی به آثار "جبران ناپذیر" وضعیت پیش روست؛ بله! اصلاحات در نظام آموزشی آثار جبران ناپذیری دارد ولی نه برای دانش آموزان و خانواده ها بلکه برای کسانی که صدها میلیارد تومان فقط به صدا و سیما داده اند تا آنها را در بوق و کرنا کند و یک گردش مالی نجومی یک طرفه از جیب والدین به حساب های بانکی خود ایجاد نماید.

اگر نظام آموزش ایران اصلاح شود، دیگر جایی برای موسسات کنکور و مافیای آموزشی وجود نخواهد داشت و مگر در همان کشورهای اروپایی که این فرد به آنها اشاره کرده، افراد و موسساتی مثل خودش وجود دارند که زمین و زمان را پر کنند از آگهی های تست و کنکور و کمک آموزشی و نهایتاً هم نزد روحانیون شان بروند که لااقل شما نگذارید منافع ما به خطر بیفتد؟!

موسسات کنکور در کارنامه خود تنها هزینه‌کرد از قم را نداشتند که آن هم با اطلاعات دروغ و غلطی که با خود به محضر علما بردند، این یک قلم را نیز به دوسیه خود اضافه کردند.

دولت! مجلس! قوه قضائیه! آموزش و پرورش! فرهنگیان! نهادهای علمی! دلسوزان کشور! صدا و سیما! رسانه ها! مردم!
به خاطر آینده فرزندان ایران، بساط تاجران کنکور را برچینید... هر چه کاسبی کرده اند، بس شان است. آینده بچه های ما بیش از اعداد حساب های بانکی چند مؤسسه کنکور می ارزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha