یک بیماری ویروسی که مستقیما ریه را درگیر کرده و موجب سرفه‌های خشک و طولانی می‌شود در اصفهان شیوع پیدا کرده است.

شیوع بیماری ویروسی درگیر کننده ریه در اصفهان

سلامت نیوز:یک بیماری ویروسی که مستقیما ریه را درگیر کرده و موجب سرفه‌های خشک و طولانی می‌شود در اصفهان شیوع پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گزارش‌های مردمی و بررسی‌های میدانی این خبرگزاری نشان می‌دهد بیماری ویروسی جدیدی در میان مردم اصفهان شایع شده است که با تنگی نفس، بی حالی، خستگی، اندکی سرگیجه، سرفه‌های خشک و پس زدن هوای سرد توسط ریه همراه است.

گرچه این بیماری خطرناک نبوده، با داروهای معمول درمان می‌شود و دوره نقاهت هفت تا ده روزه دارد اما در صورت تکمیل نکردن دوره درمان می‌تواند مدت زمان طولانی تری در ریه‌ها باقی مانده و کهنه شود. این بیماری با داروهای نرم کننده سینه درمان می‌شود.

رضا فدوی- مسئول بیماری‌های واگیر مراکز بهداشت استان اصفهان به ایسنا می‌گوید: متاسفانه استان اصفهان تجهیزات لازم و کافی ویروس شناسی را ندارد و تمهیدات خاصی برای این مساله اندیشیده نشده است اما احتمالا شیوع این ویروس صحت دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان کانون یک جمعیتی متمرکز، به تجهیز دستگاه‌های ویروس شناسی نیاز دارد، ادامه داد: شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل سرما طبیعی است اما بی شک آلودگی‌های بسیار زیاد هوا در هفته‌های اخیر به این مساله دامن زده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مراکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: هر دقیقه چندین لیتر هوای آلوده به ریه‌های خود می‌کشیم که این هوای آلوده موجب تضعیف ریه و سیستم ایمنی شده و زمینه را برای ویروس‌ها مهیا می‌کند.

فدوی از شهروندان اصفهانی درخواست کرد تحت هر شرایطی از خود درمانی ممانعت کرده و اگر علائم بیماری ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha