به گفته محققان، انجام فعالیت های فیزیکی با شدت ملایم تا متوسط نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری و پیاده روی تند در شب موجب بروز مشکلات خواب نمی شود.

ورزش شبانگاهی مانع از اختلال در خواب می شود

سلامت نیوز:به گفته محققان، انجام فعالیت های فیزیکی با شدت ملایم تا متوسط نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری و پیاده روی تند در شب موجب بروز مشکلات خواب نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نتایج این مطالعه، تحقیقات قبلی را که نشان می دهند کیفیت خواب با اجتناب از ورزش در شب بهبود می یابد، به چالش می کشاند.

یافته ها نشان می دهد ورزش کردن ۴ ساعت قبل از رفتن به رختخواب هیچ تاثیر منفی بر خواب ندارد.

با این حال، انجام تمارین شدید ورزشی در مدت یک ساعت قبل از خواب ممکن است تاثیر منفی بر خواب داشته باشد.

«کریستینا اسپنگلر»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان ET زوریخ در سوئیس، در این باره می گوید: «اگر ورزش در شب تاثیری بر کیفیت خواب داشته باشد، مطمئناً تاثیر آن مثبت است، البته انجام ورزش با شدت ملایم چنین تاثیری دارد.»

محققان در مطالعه خود بر روی گروه کوچکی از شرکت کنندگان مشاهده کردند آنهایی که شب یک نوع تمرین ورزشی انجام داده بودند ۲۱.۲ درصد مدت زمان خواب شان عمیق بود، درحالیکه در افرادی که ورزش نکرده بودند، ۱۹.۹ درصد از زمان خواب شان عمیق بود.

همچنین مشخص شد آنهایی که مدت کوتاهی قبل از رفتن به رختخواب تمارین شدید ورزشی انجام داده بودند، دیرتر به خواب رفتند. دلیل این مسئله این است که ضربان قلب این افراد ۲۰ تپش در دقیقه سریع تر از میزان ضربان قلب در حالت استراحت بود.

محققان تاکید می کنند فاز خواب عمیق بسیار برای بازیابی جسمی مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha