سلامت نیوز : برای كسانی كه به فشار خون مبتلا هستند و بدن آنها در برابر كاهش فشار خون از خود مقاومت نشان می‌دهد، دستگاهی طراحی شد.

به گزارش  فارس  به نقل از دیلی سانیس، این دستگاه كه Rheos نام دارد در فاز سوم مطالعاتی به عنوان یك دستگاه آزمایشی بالیبی در نشست سالانه علمی دانشگاه مطالعات قلب آمریكا، آزمایش شد.

این دستگاه قادر است افت فشار خونی ایجاد كند كه معادل مصرف 3 یا 4 قرص است و در حالتی كه كاهش فشار سخت باشد گاهی تا 5 قرص می‌رسد.

این نخستین دستگاهی است كه در مقیاس بزرگ برای درمان فشار خون به صورت بالینی ساخته شده و با استفاده از مكانیزم جریان طبیعی خون، فشار خون را كاهش می‌دهد.

فشار خون به نیرویی گفته می‌شود كه توسط خون در جریان به دیواره رگ‌ها وارد می‌آید؛ فشار خون با جریان یافتن به شاهرگ‌ها و رگ‌ها كم می‌شود؛ اصولاً فشار خون در بخش‌های مختلف بدن متفاوت است ولی در اندازه‌گیری فشار خون به دو نوع فشار خون سیستولی و دیاستولی منجر می‌شود.

به عارضه افزایش فشار خون بیش از حد طبیعی، فشار خون بالا یا پرفشاری خونی گفته می‌شود همچنین كاهش فشار خون را هیپوتانسیون می‌نامند؛ فشار خون بالا عارضه‌ای است كه در آن فشار خون به طور مزمن بالاتر از حد طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha