سلامت نیوز :مدیركل دفتر امور بانوان و مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور بانوان گفت: زنان امدادگر هلال احمر برای امداد رسانی در حوادث تصادفات جاده‌ای استان‌های كشور برای نخستین‌بار به كار گرفته می‌شوند.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نوروز سال 90 بالغ بر 80 امدادگر زن در استان تهران برای امداد رسانی به حوادث در تصادفات رانندگی به مصدومان حضور یافتند.

وی افزود: در این راستا برای كمك رسانی به مصدومان در تصادفات زنان امداگر در پایگاه‌های چیتگر، رباط كریم و ورودی تهران - قم با حضور حضور خود به مصدومان زن و كودكان ارائه خدمات امدادی كردند.

رافع با بیان اینكه زنان امدادگر جمعیت هلال احمر در 15 حادثه تصادفات رانندگی به مصدومان زن و كودك در ایام تعطیلات نوروز امدادرسانی كردند، تصریح كرد: در این تیم‌های امدادی پزشك، پرستار و امدادگر زن حضور داشت كه برای كمك به مصدومان به خصوص كودكان و زنان نقش به سزایی ایفا كردند.

مشاور امور بانوان رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: طرح امدادرسانی بانوان امدادگر جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در استان تهران به عنوان یك آزمایش خوب تلقی شد و در این راستا به زودی زنان امدادگر هلال احمر در تمام استان‌های كشور به خصوص در محورهای موصلاتی و جاده‌ها در پایگاه‌های امدادی حضور می‌یابند.

وی با بیان اینكه زنان جمعیت هلال احمر 30 درصد از جوانان جمعیت هلال احمر در برنامه‌های پایگاه‌های راهنمای مسافران نوروزی را نیز بر عهده داشتند، گفت: بهره‌گیری از زنان امدادگر برای رفاه حال كودكان و زنان آسیب‌دیده نقش بسیار ارزنده‌ای دارد به طوری كه این مصدومان می‌توانند از نظر عاطفی بهترین خدمات امدادی را دریافت كنند.

رافع خاطرنشان كرد: زنان بالفطره امدادگر هستند و می‌توانند با فراگیری تخصص‌های امدادی در تمام استان‌های كشور در حوادث جاده‌ای بخصوص تصادفات به مصدومان زن و كودكان خدمات امدادی ارائه كنند و در این راستا نیز دفتر امور زنان جمعیت هلال احمر مباحث توان‌افزایی و بازآموزی تمرینات امدادی را برای این زنان امدادگر را در اولویت برنامه‌های سال 90 خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha