عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی تا آخر امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری دارد و از سوی دیگر دولت بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

دولت چقدر به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است؟

سلامت نیوز: عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی تا آخر امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری دارد و از سوی دیگر دولت بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی تا آخر امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری دارد و از سوی دیگر دولت بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

اکبر شوکت درباره انتصاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌در حال حاضر محمدحسن زدا به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتصب شده است و وزیر به دنبال یک مدیرعامل باتجربه و قوی برای سازمان تأمین اجتماعی است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی حداقل تا پایان امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری دارد و از سوی دیگر بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که تقاضا داریم بخشی از این بدهی‌ها را به صورت نقد به سازمان پرداخت کند تا تأمین اجتماعی مجبور نشود وام بگیرد و یا از بانک‌ها استقراض کند که در این صورت باید بخشی از دارایی‌های خود را نیز تهاتر کند.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال انتصاب شخصی در سازمان تأمین اجتماعی است که به این سازمان آشنا باشد و بتواند مشکلات پیش‌روی این سازمان را حل کند.

شوکت گفت: انتخاب زدا به عنوان سرپرست با توجه به اینکه در سمت‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی مشغول به کار بوده در این شرایط گزینه خوبی است و در سازمان تأمین اجتماعی نیز گزینه‌هایی برای انتصاب داریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همچنان بعضی از نمایندگان مجلس و وزارت بهداشتی‌ها برای انتخاب مدیرعامل تأمین اجتماعی مداخله می‌کنند، گفت: خوشبختانه این مداخلات کمتر شده است و وزیر نیز در مقابل این مداخلات ایستاده تا هر چه سریع‌تر بتواند گزینه مناسبی را برای سکانداری تأمین اجتماعی منتصب کند.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در ادامه خبر داد: با مذاکرات صورت گرفته با چند بخش خصوصی به دنبال طرحی برای واگذاری برخی از سهام‌های شرکت‌ها به نام کارگران هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha