شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 260830

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: علل سقط مکرر در زنان شامل علل کروموزومی، ایمونولوژیک، محیطی، علل ساختمانی‌ رحمی و هورمونی است که مجموعه ای از علل شناخته شده اند که 40 درصد از علل سقط مکرر را تشکیل می دهند.

عمده ترین دلایل سقط مکرر در زنان

سلامت نیوز:  عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: علل سقط مکرر در زنان شامل علل کروموزومی، ایمونولوژیک، محیطی، علل ساختمانی‌ رحمی و هورمونی است که مجموعه ای از علل شناخته شده اند که 40 درصد از علل سقط مکرر را تشکیل می دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،دکتر زهره داوودی مقدم، اظهار داشت: حدود 60 درصد از علل سقط مکرر نیز ناشناخته بوده که با توجه به موقعیت بیمار و علت سقط و برنامه های درمانی متفاوت هستند.


به گزارش پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا،وی افزود: تشخیص، درمان و مراقبت همه علل سقط مکرر یکسان نیست و بسته نوع علت و بیماری، برنامه های درمانی و مراقبتی متفاوت است.


داوودی مقدم با بیان اینکه اغلب داروها در دوران بارداری قابل استفاده هستند، گفت: توصیه عمومی این است که به طور مثال، به محض سرما خوردن دارو مورد نیاز نیست، بسیاری از این مشکلات در طی دوران بارداری از طریق استراحت و تغذیه مناسب برطرف می‌شود.
وی گفت: در صورتی که بیماری عارضه ‌ای برای زنان باردار به دنبال داشت، از طریق مشورت با متخصصین مربوطه و ذکر اینکه باردار هستند، می توانند داروهای بی‌خطر و مناسب را دریافت کنند.


دکتر منیره اخلاق نجات، جراح و متخصص زنان، زایمان و ناباروری و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، مراقبت های دوران بارداری را به صورت جامع، ارائه مراقبت‌های پزشکی، ارزیابی خطرات و حمایت های روانی مادر دانست و گفت: در بهترین حالت مراقبت های دوران بارداری باید پیش از بارداری شروع شود و در طی بارداری، به هنگام زایمان و حتی در بین بارداری ها نیز ادامه یابد.


وی افزود: بیشترین دریافت خدمات بهداشتی در کشور ما، مراقبت های بارداری است که سبب شده است، عوارض و میزان مرگ و میر در کشور کاهش یابد. همه زنان باردار به این مراقبت‌ها نیاز دارند اما افرادی که در طی بارداری در معرض ریسک و خطر بیشتری هستند و با استفاده از روش های کمک باروری، باردار شده اند، به هر سه مراقبت؛ یعنی مشکلات طی بارداری، ارزیابی خطرات جنینی و مراقبت ها و حمایت های روانی بیشتر نیازمند هستند.


اخلاق نجات درباره ضرر انجام برخی روش های تشخیصی و درمانی همچون سونوگرافی در طی دوران بارداری،گفت: در حقیقت انجام هیچ کاری به صورت مطلق بی خطر و بی ضرر نیست اما نیاز است که انجام برخی کارها در مقطع خاصی صورت گیرد بنابراین باید انجام اقدامی که برای بیمار ارجحیت دارد، با دقت و توجه ویژه ای در نظر گرفته شود.


اخلاق نجات، بهترین مکمل را برای مادران باردار، تغذیه درست و سالم دانست و گفت: تغذیه سالمی که از تازگی و تنوع برخوردار باشد و شامل تمامی دسته ها و گروه های مواد غذایی ، به ویژه انواع سبزیجات و میوه ها باشد، می ‌توانند ویتامین ‌های مورد نیاز یک مادر را به صورت کامل تامین کنند، البته برخی از مکمل‌ها همچون آهن حتما باید مصرف شود چون الزاما از طریق تغذیه تامین نمی شوند و یا به علت مصرف پایین لبنیات در کشور ما بهتر است که مادر از مکمل کلسیم نیز استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha