وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امروز بزرگترین مشكل شایع در میان نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان چاقی و بی‌تحركی است به گونه‌ای كه 5/19 درصد پسران و حدود 16 درصد دختران اضافه وزن دارند.

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امروز بزرگترین مشكل شایع در میان نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان چاقی و بی‌تحركی است به گونه‌ای كه 5/19 درصد پسران و حدود 16 درصد دختران اضافه وزن دارند.

به گزارش فارس ، مرضیه وحید دستجردی امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت كه با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی دخترانه هاجر در منطقه 7 تهران برگزار شد با اشاره به لزوم مصرف منطقی داروها به ویژه آنتی‌بیوتیك‌ها گفت: مهمترین علت مسمومیت‌ها در جهان، مسمومیت‌های دارویی و پنجمین علت مرگ و میر در دنیا، مصرف نابجای آنتی‌بیوتیك‌هاست.

وی افزود: از هر 10 قلم داروی پرمصرف كشور 4 قلم آن آنتی‌بیوتیك است همچنین در 49 درصد از نسخه‌های تجویز شده در كشور نیز حداقل یك قلم آنتی‌بیوتیك وجود دارد.

وحید دستجردی ادامه داد: مشكل بزرگ ما در میان نسل جوان و به ویژه دانش‌آموزان، چاقی و بی‌تحركی است به گونه‌ای كه 5/19 درصد پسران و حدود 16 درصد دختران اضافه وزن دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به مهمترین عوارض ناشی از چاقی اظهار داشت: چاقی مقدمه بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، مرض قند و پوكی استخوان است كه عمر را كوتاه كرده و كیفیت زندگی را كاهش می‌دهد همچنین چاقی و اضافه وزن افراد را مبتلا به كوتاهی قد می‌كند.

وی تأكید كرد: ورزش و تحرك مهمترین راه پیشگیری از بروز چاقی و تبعات آن است.

* 45 درصد دانش‌آموزان روزانه بیش از 4 ساعت در مقابل تلویزیون و رایانه می‌نشینند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: بیش از 45 درصد دانش‌آموزان روزانه بیش از 4 ساعت در مقابل تلویزیون و رایانه می‌نشینند كه منجر به بی‌تحركی آنها می‌شود همچنین شیوه حمل كیف و نشستن بر روی نیمكت نیز منجر به كجی ستون فقرات می‌شود كه باید نسبت به آن دقت شود.

وحید دستجردی عنوان كرد: مسئله تغذیه نیز یكی از مسایل مهم است كه باید به آن توجه شود به گونه‌ای كه از مصرف فست‌فودها، چیپس و پفك كه كالری زیادی را به بدن می‌دهد اما مواد مغذی را به بدن منتقل نمی‌كنند باید پرهیز شود.

وی در پایان تأكید كرد: پیام امروز ما به دانش‌آموزان در سراسر كشور این است كه مصرف بی‌رویه دارو مخصوصا آنتی‌بیوتیك‌ها متوقف شود؛ از مصرف فست‌فودها پرهیز شده و بیشتر از غذاهای خانگی و سبزیجات استفاده شود همچنین از بی‌تحركی و نشستن طولانی مدت در مقابل تلویزیون و رایانه پرهیز شود تا نسلی سالم داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha