رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به وجود یک مرکز برای نگهداری بانوان کارتن‌خواب‌ و معتاد در تهران گفت: افزایش گرم‌خانه‌های بانوان امری ضروری است.

فروش مواد مخدر در حاشیه بزرگراه‌ها

سلامت نیوز:رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به وجود یک مرکز برای نگهداری بانوان کارتن‌خواب‌ و معتاد در تهران گفت: افزایش گرم‌خانه‌های بانوان امری ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،الهام فخاری در خصوص رسیدگی به وضعیت بی‌خانمان‌ها در حاشیه بزرگراه‌ها و ساماندهی این افراد اظهار کرد: موضوع بی‌سرپناهان و کسانی‌که در فضاهای عمومی شهر پنهان می‌شوند صرفاً به مدیریت شهری برنمی‌گردد، بلکه رسیدگی به وضعیت این افراد همکاری سایر نهادها را می‌طلبد و نیروی انتظامی نیز می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در بحث نگهداری این افراد در گرمخانه‌ها و تأمین غذای آنها نقش دارد و باید به وظایف خود عمل کند اما جمع‌آوری این افراد بر عهده نیروی انتظامی است و به‌دلیل اینکه اکثر این افراد معتاد هستند، توجه سازمان بهزیستی و پلیس به این موضوع امری ضروری به نظر می‌رسد. در شهرداری باید ظرفیت ارائه خدمات را متناسب با جمعیت بی‌سرپناهان تنظیم کنیم و در حال حاضر با ظرفیت محدودی مواجه هستیم و نکته مهم دیگر این است که در مناطق مختلف توزیع متعادلی وجود ندارد به همین دلیل بعضاً با مشکل در بحث نگهداری این افراد مواجه می‌شویم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که ما باید به ظرفیت پایه ثابتی در تمام مناطق تهران در بحث گرمخانه‌ها برسیم، درباره وضعیت گرمخانه‌هایی که بانوان در آن قرار دارند گفت: در خصوص زنان ما فقط یک مرکز در تهران داریم که متأسفانه این ظرفیت برای بانوان پایین بوده و هرگز در شأن مجموعه مدیریت شهری نیست و ما باید در پنج پهنه شهری مراکز ویژه‌ای را برای نگهداری بانوان در نظر بگیریم و به آنها خدمات ارائه دهیم.

فخاری گفت: برای برطرف کردن برخی از معضلات شهری دستگاه‌های مختلف باید با یکدیگر همکاری کنند تا به نتیجه درست و مطلوبی برسیم؛ در بحث وجود افراد بی‌خانمان در حاشیه بزرگراه‌ها نیز باید همگی به کمک هم بیاییم و در حال حاضر این نقاط تبدیل به مکانی برای خرید و فروش مواد شده است لذا نیروی انتظامی نقش مهمی در ساماندهی این افراد دارد که تا به امروز نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

وی درباره وضعیت کارتن‌خواب‌ها با توجه به شروع فصل سرما گفت: همواره با شروع فصل سرما مشکلاتی برای این افراد پیش می‌آید که شهرداری‌های مناطق، اقدامات خود را برای ساماندهی این افراد شروع کرده‌اند و به خصوص در مناطق با تراکم بالا مانند مناطق ۱۱ و ۱۲ فعالیت‌های خوبی در بحث ساماندهی آنها صورت گرفته است؛ از طرفی می‌توانیم مکان‌هایی را برای دریافت کمک‌های مردمی در نظر بگیریم تا مردم نیز به کمک هموطنان خود بیایند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود که سازمان بهزیستی برای این افراد در نظر گرفته جوابگوی حجم بالای معتادان و کارتن‌خواب‌ها نیست، لذا ما باید مراکز خود را در تمام نقاط شهر گسترش دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha