دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت سال نو میلادی گفت هنگامی که همکاری بین المللی برقرار باشد، جهان برنده است.

همکاری بین المللی شرط برنده بودن جهان

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت سال نو میلادی گفت هنگامی که همکاری بین المللی برقرار باشد، جهان برنده است.

 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

شهروندان عزیز جهان،

برایتان سالی نو سرشار از شادی، صلح و کامیابی آرزومندم.

سال گذشته اینجانب هشدار قرمز دادم و به مخاطراتی اشاره کردم که هنوز وجود دارند. این ایام برای افراد زیادی همراه با دلواپسی است و جهان ما تحت آزمایش فشار روحی قرار دارد.

تغییرات اقلیمی سریع تر از اقدامات ما پیش می روند.

تقسیمات جغرافیای سیاسی عمیق تر و این موجب حل و فصل دشوارتر درگیری ها می شود.

تعداد افراد بیشتری در جستجوی امنیت و حمایت جابه جا می شوند.

نابرابری در حال رشد است و مردم می پرسند چرا در جهان تعداد معدودی از افراد صاحب ثروتی برابر با دارایی نیمی از جامعه بشری هستند.

نابردباری در حال افزایش و اعتماد در حال کاهش است.

در عین حال دلایلی نیز برا ی امیدواری وجود دارد.

مذاکرات یمن فرصتی برای صلح ایجاد کرده است.

توافق امضا شده در ریاض بین اتیوپی و اریتره در سپتامبر، تنش طولانی را کاهش داده و دورنمایی بهتر  برای تمامی منطقه به ارمغان آورده است.

توافق بین طرف های درگیر در سودان جنوبی، فرصت دستیابی به  صلح را احیا کرد و موجب پیشرفت بیشتر طی چهار ماه گذشته نسبت به چهار سال قبل گردیده است.

سازمان ملل متحد توانست کشور ها را برای تصویب برنامه کار در راستای اجرای توافق پاریس در باره تغییرات اقلیمی در شهر کاتوویتس گردهم آورد .

اینک نیاز داریم بلندپروازی را افزایش دهیم تا تهدید موجود را از بین ببریم .

زمان آن فرا رسیده تا از آخرین و بهترین فرصت استفاده کنیم.

زمان آن فرارسیده تا تغییرات اقلیمی غیر قابل کنترل و فزاینده را متوقف نماییم.

سازمان ملل متحد در هفته های اخیر شاهد توافقات بزرگ جهانی در زمینه مهاجرت و پناهندگان بود که به نجات جان ها و غلبه بر اسطوره های مخرب کمک خواهد کرد.

مردم در هرجا در حمایت از آرمان های توسعه پایدار بسیج می شوند، آرمان هایی که برنامه کار جهانی ما برای صلح، عدالت و رفاه  در سیاره ای سالم است.

هنگامی که همکاری بین المللی برقرار باشد، جهان برنده است.

سازمان ملل متحد در 2019 تلاش هایش را برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر به منظور  پل زدن و ایجاد  فضا در دستیابی به  راه حل ها تداوم می دهد.

به وادار کردن ادامه خواهیم داد.

و هرگز تسلیم نخواهیم شد.

اجازه دهید در حالی  که این سال نو را آغاز می کنیم، با هم برای رویارویی با تهدید ها تصمیم بگیریم، از منزلت انسان دفاع کنیم و آینده ای بهتر بسازیم.

در این سال نو برای شما و خانواده هایتان سلامتی و صلح آرزومندم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha