عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی BNCT را یک روش پرتودرمانی امیدبخش در درمان سرطان توصیف کرد و گفت: تمرکز اصلی بر این روش درمانی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بوده و ایران و ژاپن، رتبه یازدهم این روش درمانی در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه ۱۱ ایران در درمان سرطان با یک روش پرتودرمانی امیدبخش

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی BNCT را یک روش پرتودرمانی امیدبخش در درمان سرطان توصیف کرد و گفت: تمرکز اصلی بر این روش درمانی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بوده و ایران و ژاپن، رتبه یازدهم این روش درمانی در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رحمانی امروز در گردهمایی پژوهشگران حوزه زیست‌فناوری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، به تشریح بایوفیزیک در حوزه درمان پرداخت و توضیح داد: روش‌های متفاوتی در درمان سرطان، از جمله پرتودهی داخلی و خارجی، وجود دارد؛ در این میان BNCT یک روش درمانی امیدبخش است؛ چرا که تومور سرطانی را نمی‌توان با جراحی خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه BNCT از سال ۹۰ در دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آغاز به کار کرده و تا کامل نشود، اجرای آن به صورت بالینی ممنوع است، اظهار کرد: در این زمینه تاکنون موفق به ارائه تست‌های آزمایشگاهی شده‌ایم.

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، ادامه داد: در این زمینه بر طراحی پرتو بهینه، چشمه‌های نوترونی قابل دسترس و استفاده از شتاب‌دهنده‌های الکترون متمرکز شده‌ایم.

رحمانی با بیان اینکه تمرکز اصلی فعالیت‌های BNCT به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برمی‌گردد، یادآور شد: آمریکا در این حوزه رتبه اول و ایران و ژاپن به طور مشترک، دارای رتبه یازدهم در دنیا هستند.

وی در پایان برخی دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این دانشکده را پروتون‌تراپی، دارورسانی به تومور، استفاده از لیزر قرمز و آبی و… عنوان کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha