گشت مشترک تعزیرات حکومتی بر اساس اعلام گزارش از منطقه ١5 شهرداری مبنی بر نگهداری و کشتار فاقد مجوز و غیربهداشتی گوسفندان در پارکینگ های منازل مسکونی، از این واحدها بازدید و دستور تخلیه صادر کرد.

دام زنده در منزل

سلامت نیوز: گشت مشترک تعزیرات حکومتی بر اساس اعلام گزارش از منطقه ١5 شهرداری مبنی بر نگهداری و کشتار فاقد مجوز و غیربهداشتی گوسفندان در پارکینگ های منازل مسکونی، از این واحدها بازدید و دستور تخلیه صادر کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، فروش گوشت فاقد مجوز و بدون هویت در حالی صورت می گیرد، که قیمت گوشت در بازار افزایش یافته است و هر کیلو گوشت گوسفند ٧٢ هزار تومان عرضه می شود.


پارکینگ خانه ها مجوز نگهداری دام و کشتار ندارند و به گفته نماینده دامپزشکی فعالیت آنها غیرقانونی و غیربهداشتی است.
حسین اکبری کارشناس دامپزشکی که در این گشت حضور دارد، گفت: نگهداری و کشتار دام بدون هویت، علاوه بر مشکلات زیست محیطی، خطر انتقال بیماری های مشترک از حیوان به انسان را موجب می شود.


وی تصریح ‌کرد: 4٩ درصد بیماری ها میان حیوان و انسان مشترک است؛ بنابراین برای پیشگیری از انتقال بیماری ها باید دقت نظر داشت؛ انواع بیماری های انگلی، ویروسی و باکتریایی قابل انتقال است و تب کریمه کنگو و عمدتا بیماری های انگل های خارجی از آن جمله هستند.
اکبری گفت: این بیماری ها از طریق محیط های آلوده ای که دام های فاقد هویت در آنها نگهداری می شوند، منتقل می شود و شخصی که در ارتباط با اجزا و فرآوردهای این دام ها قرار دارد، می تواند در معرض خطر انتقال بیماری باشد؛ حتی در برخی بیماری ها استنشاق و مجاورت دام آلوده مشکل زاست و بیماری مانند تب مالت ایجاد می کند.


در بازدید از یک پارکینگ که انتهای آن اتاق های مسکونی قرار داشت، مشخص شد که گوسفندان در یک محوطه بسته نگهداری می شوند. بوی نامطبوع فضا را پر کرده بود و مرد میانسالی که ابتدا فکر کرد بازرس، مشتری است، گفت چه می خواهی.
هنوز برگه پلمب شهرداری روی در پارکینگ بود و به محض اینکه صاحب آن متوجه شد که گشت شهرداری و تعزیرات است، هراسان شد.
در این گشت در حالی که بازرسان مشغول بازرسی بودند، صاحب گوسفندان با التماس از قاضی تعزیرات فرصت برای تعطیلی کسب خود می خواهد و می گوید: مستاجر هستم و این دام ها را از محدوده ای در شهر ری می خرم.


او با اصرار گفت که هیچ ذبحی در پارکینگ انجام نمی دهد؛ در حالی که چاقو، پوست دام، میخ های سلاخی و ترازو نشان از کشتار و فروش دام دارد.
در کنار پارکینگ و محل نگهداری گوسفندان در یک یخچال قدیمی مقدار زیادی کله پاچه در شرایط نامناسب نگهداری می شود که صاحب این واحد مسکونی می گوید این کله پاچه ها برای او نیست.


دستپاچگی و صحبت های ضد و نقیض مالک گوسفندان محرز است زیرا لا به لای حرف هایش می گوید، دام زنده را کیلویی 35 هزار تومان می خرد و هر کیلو گوشت را 65 هزار تومان می فروشد همچنین قیمت کله پاچه را ٧٠ هزار تومان اعلام می کند و گویی از بازار ٢٠٠ هزار تومانی کله پاچه خبر ندارد.
علیرضا سعیدی، مسئول ساماندهی مشاغل منطقه ١5 شهرداری تهران می گوید: این واحد مسکونی تاکنون به دلیل نگهداری دام و عرضه گوشت پنج مرتبه پلمب شده است.


وی می افزاید: نگهداری دام در محل سکونت انسان باعث ایجاد بوی نامطبوع شده است و تولید فضولات این حیوانات کانال های فاضلاب را مسدود می کند.
سعیدی تصریح می کند: طبق بند ٢٠ ماده 55 قانون شهرداری ها مشاغل مزاحم نباید در محل سکونت باشند و باید به خارج از شهر انتقال یابند. همچنین بر اساس ماده ١٣ قانون خوراکی ها و آشامیدنی ها با متخلفان حوزه بهداشت به دلیل ارتباط با سلامت مردم برخورد قضایی صورت می گیرد.


پس از احراز تخلف و اعلام نظر کارشناس دامپزشکی، بهروز طالبیان رئیس گشت های تعزیرات و قاضی شعبه 46 به خبرنگار ما می گوید: این واحد متخلف حتما باید تخلیه شود و هم اکنون هم گوسفندان موجود در محل برای بررسی و بارگیری به دامپزشکی فرستاده شده اند.


 به دلیل ازدحام مردم و اطلاع سایر واحدهایی غیرمجاز، گشت تعزیرات تنها موفق به بازدید از یک واحد شد و بقیه واحدها از باز کردن در خودداری کردند. همچنین در زیرزمین یک مغازه مقدار بسیار زیادی گوسفند نگهداری می شد که از پنجره ای در کف پیاده رو قابل مشاهده بود اما مغازه ها تعطیل بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha