عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران از تحقیقات یکسال اخیر گروه بیوتکنولوژی دانشکده داروسازی برای تولید داروی "پگیلیتد اینترفرون" به عنوان یکی از داروهای مهم درمان بیماری هپاتیت C خبر داد.

دکتر سید محسن نایب پور در گقتگو بامهر اضافه کرد : در حال حاضر داروی "پگیلیتد اینترفرون" به عنوان یک داروی خاص در درمان بیماران هپاتیت C در جهان بکار می رود که در واقع اینترفرون با اثر طولانی است و با قیمت بالایی قابل دسترسی است و محققان کشور تحقیقات برای ساخت آن را آغاز کرده اند.

وی یاد آور شد : بیماری هپاتیت B به کمک واکسن قابل پیشگیری است اما متاسفانه هپاتیت C تا امروز واکسن نداشته است و پزشکان مجبور به درمان دارویی هستند. خوشبختانه این دارو در جهان با نام "پگیلیتد اینترفرون" به عنوان اینترفرون خاص طولانی اثر از سوی شرکت سویسی "Roch" یکی از معروف ترین شرکت های بیوتکنولوژی دارویی جهان تولید می شود.

نایب پور خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به هپاتیت C در صورت درمان نشدن دچار سیروز کبدی می شوند و نهایت کبد خود را از دست می دهند. از همین رو محققان کشور تحقیقات پایه در مورد این دارو را آغاز کرده اند و امیدواریم در 2 تا 3 ماه آینده به عنوان دومین تولید کننده  این دارو بتوانیم آن را به جهان عرضه کنیم.

وی تأکید کرد: هم اکنون این دارو در مرحله تحقیقات بالینی قرار دارد و پس از پایان مطالعات می توانیم خبر دستیابی ایران به فناوری تولید داروی "پگیلیتد اینترفرون" را به مردم اعلام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha