یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 262307

معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت اعتبارات "تحول در درمان" در بودجه سال ۱۳۹۸، گفت: در زمینه ارائه منابع تحولی حوزه درمان مانند ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده در لایجه بودجه سال آینده مشکلی وجود ندارد.

وضعیت پولی "درمان" در لایحه بودجه ۹۸

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت اعتبارات "تحول در درمان" در بودجه سال ۱۳۹۸، گفت: در زمینه ارائه منابع تحولی حوزه درمان مانند ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده در لایجه بودجه سال آینده مشکلی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر قاسم جان‌بابایی  با اشاره به بودجه درمان وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، گفت: در حال حاضر لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. از طرفی باید بدانیم که بالاخره در این شرایط کشور، دولت در بودجه‌نویسی برای همه حوزه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود.

وی افزود: به  هر حال ما هم وزارتخانه‌ای هستیم که منابع‌مان به سازمان برنامه و بودجه وابسته است. مانند پول‌هایی که به بیمه‌ها ارائه می‌شود. بر اساس شرایط مملکت تصمیماتی برای بودجه گرفته شده است و دولت هم بر اساس شرایط و میزان فروش نفت و محل مالیات کشور تصمیم‌گیری می‌کند.

جان‌بابایی ادامه داد: البته وزارت بهداشت منابعی را هم در حوزه درمان از محل طرح تحول نظام سلامت دارد. مانند ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده که تقریبا در زمینه ارائه این منابع برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال آینده مشکل جدی وجود ندارد.

وی گفت: بنابراین درباره منابع حوزه درمان که شامل بسته‌های تحولی است، خوشبختانه نهایت همکاری انجام شده و قول‌هایی هم داده‌اند که در مواردی که اعتبار کمتری پیش‌بینی شده، نهایت همکاری را انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha