دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با بیان اینکه روش های کمک باروی برای زوج هایی است که با روش طبیعی باردار نمی شوند، گفت: درخواست زوج های سالم برای استفاده از این روش به منظور تعیین جنسیت فرزند در حال تبدیل شدن به چالش این روش است.

بهترین سن برای دریافت روش های کمک باروری در زنان

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با بیان اینکه روش های کمک باروی برای زوج هایی است که با روش طبیعی باردار نمی شوند، گفت: درخواست زوج های سالم برای استفاده از این روش به منظور تعیین جنسیت فرزند در حال تبدیل شدن به چالش این روش است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر ساغر صالح پور افزود: مردم کمتر به این موضوع توجه می کنند که استفاده از روش کمک باروی برای زوج های نابارور است تا صاحب فرزند شوند.


وی در ادامه با اشاره به درصد موفقیت روش کمک باروری IVF «آی وی اف» اظهار داشت: میزان موفقیت این روش در زنان کمتر از 35 سال حدود 40 درصد است؛ با افزایش سن، موفقیت این روش کاهش یافته و در سن بالاتر از 40 سالگی به کمتر از 10 درصد می رسد.
صالح پور تصریح کرد: درصد موفقیت روش IVF در زنان بین 35 تا 40 ساله به حدود 25 درصد می رسد که این موضوع نشان می دهد این افراد باید به موقع برای دریافت روش های کمک باروری مراجعه کنند.


وی بهترین سن برای دریافت روش های کمک باروری در زنان را کمتر از 35 سالگی اعلام کرد و گفت: همانطور که بهترین سن باروری در زنان کمتر از 35 سال می باشد، بهتر است زنان در این دوره سنی برای درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کنند.
متخصص زنان و فلوشیپ ناباروری بر لزوم درمان به موقع ناباروری تاکید کرد و گفت: برخی زوج های نابارور به دلایلی از جمله اقتصادی درمان ناباروری را عقب می اندازند که این کار می تواند احتمال موفقیت روش های کمک باروری را کاهش دهد.


آی وی اف لقاح در خارج از بدن یا لقاح آزمایشگاهی، روشی است که در آن سلول ‌های تخمک را در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم بارور می‌ کنند و یک یا چند سلول تخم به دست آمده را پس از گذشت چند مرحله تقسیم سلولی «8 سلولی» یا «جنین 5 روزه»، در رحم قرار می‌ دهند تا روند رشد جنین به‌طور طبیعی ادامه پیدا کند.

** آیا دریافت روش های کمک باروری محدودیت سنی دارد
وی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت روش های کمک باروری از جمله IVF محدودیت سنی دارد، گفت: براساس مطالعات انجام شده بهتر است این کار در زنان و مردان کمتر از 50 سال انجام شود.
دبیر انجمن علمی باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: روش های کمک باروری در زنان بین 45 تا 50 سالگی، به شرط اینکه هیچ بیماری زمینه ای نداشته باشند، انجام می شود.
وی انتهای سن درمان ناباروری در زنان و مردان را معمولا 50 سالگی اعلام کرد و گفت: اگر زنان 45 تا 50 ساله می خواهد باردار شود، باید تمام شرایط جسمی سالم را داشته باشند و در این صورت می توانند برای درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

** نقص جنینی در نوزادان با روش های طبیعی و کمک باروی 3 درصد است
وی با اشاره به اینکه نقص جنینی در بارداری به روش طبیعی حدود 3 درصد حاملگی ها را شامل می شود، گفت: نفص جنینی در نوزادانی که با روش کمک باروی، متولد می شوند نیز همین میزان است.
صالح پور افزود: در مطالعات انجام شده هیچ چیزی نشان داده نشده که فرزندان متولد شده با روش کمک باروری، مشکلات ژنتیکی یا آنومالی های جنینی بیشتری نسبت به نوزادان متولد شده با روش طبیعی، دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha