دبیرعلمی کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران ضمن انتقاد به تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان بر سلامت کودکان در رسانه ملی گفت: چاقی و اضافه وزن کودکان ایرانی سبب ابتلای آنها به بیماری‌های مختلف می‌شود.

انتقاد از تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان بر سلامت کودکان در صدا و سیما

سلامت نیوز:دبیرعلمی کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران ضمن انتقاد به تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان بر سلامت کودکان در رسانه ملی گفت: چاقی و اضافه وزن کودکان ایرانی سبب ابتلای آنها به بیماری‌های مختلف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهشته النگ در نشست خبری چهاردهمین کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران و سمینار تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: وزارت بهداشت مدت‌هاست برای تغذیه کودکان توجه داشته و در 20 سال گذشته مشکل کم وزنی کودکان مطرح بود ولی اکنون این قضیه تغییرکرده است.

وی  افزود: در سال‌های اخیر کودکان گرفتار اضافه وزن و چاقی شده‌اند و این مسئله حتی برای کودکان زیر 2 سال هم بروز یافته است.

دبیرعلمی کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران  با اشاره به پروژه مشترک وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات رشد دانشگاه اصفهان و بیمارستان مفید گفت: این پروژه که ایران اکو نام دارد موضوع اضافه وزن و چاقی کودکان 6 تا 18 سال را مورد بررسی قرار داده و پس از آن نیز برای افراد زیر 5 سال نیز در نظر گرفته شد.

النگ با اشاره به اینکه چاقی کودکان به دلیل کمتر تحرک داشتن آنها و مصرف مواد غذایی ناسالم است، گفت: متاسفانه در صدا و سیما کالاهای آسیب‌رسان در سلامت کودکان همچون نوشیدنی‌های قنددار و چیپس و پفک تبلیغ می‌شود و خانواده‌ها باید نسبت به سلامت تغذیه‌ای فرزند خود اهتمام داشته و غذاهای سالم در دسترس آنها قرار دهد.

وی  بیان داشت‌اضافه وزن و چاقی کودکان سلامت آنها را در آینده به خطر می‌اندازد و سبب ابتلای آنها به بیماری‌های مختلفی می‌شود بنابراین توجه به تغذیه کودکان امری ضروری به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha