سازمان صلیب سرخ اعلام كرد اتخاذ اقدامات پیشگیرانه ساده‌ای مانند استفاده از كمربند و كلاه ایمنی، و محدودیت سرعت می‌تواند شمار مرگ‌ومیرهای جاده‌ای را تا ‪ ۵۰‬درصد كاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، فدراسیون بین‌المللی سازمانهای صلیب سرخ و هلال احمر در رهنمودی برای سازمانهای ملی خود در سراسر جهان، اولویت‌های كاهش تلفات جاده‌ای را تشریح كرده‌اند.

هر ساله در جهان ‪ ۱/۲‬میلیون نفر در تصادفات رانندگی جان می‌سپارند و ‪ ۵۰‬میلیون نفر مجروح می‌شوند.

"ژرار لوتردو" كارشناس ایمنی جاده‌ها در سازمان صلیب سرخ، این رهنمود را یك راه چاره واقعی برای نجات جان انسانها بیان كرد.

وی می‌گوید اگر در آفریقا برای تضمین استفاده از كمربند ایمنی و مقابله با عدم رعایت سرعت غیرمجاز اقدام شود شمار تلفات جاده‌ای در این قاره تا پنج سال آینده به نصف می‌رسد.

اولویت‌های صلیب سرخ شامل استفاده از كمربند ایمنی، كلاه ایمنی برای موتورسواران و مقابله با رانندگی در حال مستی و عدم رعایت سرعت غیرمجاز است.

در كشورهایی كه دستكم یكی از این اقدامات به اجرا گذاشته شده است، شمار تلفات جاده‌ای طی چند سال گذشته ‪ ۲۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد كاهش یافته است.

در این برنامه مبارزاتی برای آنكه عموم مردم تحت تاثیر قرار گیرند و دولتها برای تامین بودجه یك سیاست منسجم در مورد ایمنی جاده‌ها متقاعد شوند، از صلیب سرخ كه یك سازمان امدادرسان در بسیاری از كشورها است بهره گرفته شده است.

سازمان ملل از دوشنبه آینده اولین "هفته ایمنی جاده‌های جهان" را برگزار می‌كند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha