سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 26290
سلامت نیوز :رئیس سازمان دامپزشكی كشور از پرورش مرغ بدون تزریق آنتی‌بیوتیك در 11 استان كشور خبر داد.

به گزارش فارس، محسن دستور در مراسم روز سلامت كه امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی و وزیر بهداشت در مركز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد اظهار داشت: حوزه دامپزشكی در زمینه سلامت در 3 قسمت تقسیم فعالیت می‌شود.

وی افزود: در بخش نخست در ارتباط با بیماری‌های مشترك با منشاء دام در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای صورت پذیرفته است به طوری كه در مقایسه سال 89 با سال 84 در بخش بیماری تب مالت در حدود 27 درصد كاهش آماری داشته‌ایم.

دستور تصریح كرد: بخش دوم فعالیت‌های دامپزشكی در بخش بیماری‌ های ناشی از سیل بوده است كه در اقدامات انجام شده در گروه آلودگی‌ها نسبت به سال گذشته نیز حدود 40 درصد كاهش داشته‌ایم.

دستور اظهار داشت: فعالیت سوم سازمان دامپزشكی نظارت بر بهداشت دام و سلامت غذا است زیرا در این راستا سازمان دامپزشكی از 2 هزار و 500 قلم دارو در بخش دامپزشكی استفاده می‌كنند كه 50 قلم آن داروهای آنتی‌بیوتیك به حساب می‌آید.

وی افزود: در این راستا در سال 90 طرح‌هایی از جمله طرح پایش شیر، ماهی قزل‌آلا، عسل، گوشت قرمز و گوشت سفید را در برنامه های خود داریم.

دستور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های سازمان دامپزشكی كشور تزریق آنتی‌بیوتیك باید در طیور كاهش یابد كه در این راستا در حدود یك میلیارد جوجه‌ریزی در سال‌ خواهیم داشت كه بر اساس دستورالعمل‌های پرورش مرغ در 11 استان كشور از تزریق آنتی‌بیوتیك خودداری خواهیم كرد.

رئیس سازمان دامپزشكی كشور خاطر نشان كرد: در حال حاضر پرورش مرغ، بدون تزریق داروهای آنتی‌بیوتیك در 5 استان اجرا شده است و با وجود گرانی كمی كه این نوع گوشت در بازار داشت استقبال بسیار خوبی مردم از گوشت پرورشی بدون تزریق آنتی‌بیوتیك داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha