من 45 ساله و خانمم 40 ساله است. بعد از 20 سال زندگی مشترک، خیلی برای یکدیگر تکراری شده ایم. مشکل حادی با یکدیگر نداریم ولی من از بودن در کنارش مثل سال های قبل، لذت نمی برم.

بعد از 20 سال زندگی مشترک، برای یکدیگر تکراری شده ایم

سلامت نیوز:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،یکی از خوانندگان این روزنامه نوشته است: من 45 ساله و خانمم 40 ساله است. بعد از 20 سال زندگی مشترک، خیلی برای یکدیگر تکراری شده ایم. مشکل حادی با یکدیگر نداریم ولی من از بودن در کنارش مثل سال های قبل، لذت نمی برم. نظر او را در این باره نمی دانم. وضعیت اقتصادی مان معمولی است و من دوست دارم که او شاداب تر باشد اما انگار دچار روزمرگی شده است. آشپزی، بچه داری، خانه داری، شستن لباس ها و ... تمام کارهای روزانه اش شده است و حواسش به من نیست.

پاسخ:

زن و مرد بعد از گذشت مدت زمانی از شروع زندگی مشترک شان به دلیل تفکر اشتباه و فراموش کردن نقش های یکدیگر دچار بی تفاوتی و عادی شدن روابط شان می شوند.

بی حوصلگی، کسلی و بی اهمیت شدن راجع به همه موضوعات می تواند در نتیجه عادی شدن روابط ایجاد شود که درموارد حادتر به افسردگی یا جدایی همسران از یکدیگر یا طلاق عاطفی منجر می شود. بعد از مدتی زندگی زیر یک سقف، خیلی وقت ها فرصت ایجاد خلوت، تفکر و تأمل درباره خود و طرف مقابل و اقداماتی مثل سورپرایزکردن یا تجزیه و تحلیل رفتارها کمتر و تقریبا همه کارها و اقدامات افراد روتین و تکراری می شود. دیگر آن شوق قبل از دیدار و آن سرخوشی و انرژی بعد از ملاقات وجود ندارد. با این حال شما باید چند کار را انجام دهید که در ادامه مطرح می شود.


 زندگی مشترک را احیا کنید
درست ترین عملکرد انسان زندگی کردن است نه وجود داشتن. هرگز نباید اجازه دهیم زندگی هر طور که می خواهد پیش برود. ما هستیم که به زندگی ریتم و روال می دهیم. برای آن که زندگی تان سرد نشود، سعی کنید مثل روزهای اول ازدواج، رابطه تان را گرم نگه دارید. به طور مثال تیپ زدن، پوشیدن لباس های متنوع در خانه یا دادن پیام های عاشقانه و از این قبیل کارها که امروز آن را لوس بازی(!) خطاب می کنید، لازمه متحول کردن زندگی مشترک تان است.


 سراغ سرگرمی های هیجان انگیز بروید
هیجان و سرگرمی، برآورده کردن نیازهای دوطرف در زندگی مشترک مثل سفر رفتن، خرید کردن و حتی صحبت کردن با یکدیگر می تواند از عواملی باشد که نبودشان منجر به تضعیف رابطه می انجامد و سبب می شود تا هر کدام از همسران برای خودشان زندگی کنند و به نحوی دیگر نیاز خود را برطرف سازند.


در مشغله های روزمره غرق نشوید
همچنین غرق شدن در مشغله های روزمره می تواند یکی دیگر از این عوامل باشد. باید در زندگی زناشویی بین کار و زندگی تعادل را رعایت کرد و نگذاشت پرکاری باعث دوری و فاصله میان ما و همسرمان شود که همین موضوع  یک روز باعث دور شدن زوجین از یکدیگر می شود.


 از همسرتان بخواهید به شما نمره بدهد
از همسرتان بخواهید به زندگی تان نمره بدهد و اگر ضعف و کاستی در رابطه تان و نحوه برخوردتان با او وجود دارد آن را بیان کند. کاستی ها و کمبود هایی را که همسرتان نام می برد به خاطر بسپارید و در جهت برطرف کردن آن ها تلاش کنید.


 به فکر ساختن خاطرات شیرین باشید
بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می توانید از ساده ترین لحظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار شماست. از آن ها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که هرکدام از آن ها در عین سادگی، فرصت های بی نظیری برای ساختن خاطرات شیرین بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha