تهران 4بهمن 13970 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد دبیر کل سازمان ملل متحد )در پیامی به مناسبت نخستین روز بین الملی آموزش 24 ژانویه 2019 برابر با 4 بهمن 1397 گفت اگر تمامی دختران وپسران آموزش متوسطه را بگذرانند ،420 میلیون نفر می توانند از فقر رهاایی یابند .

رهایی 420 میلیون نفر از فقر در صورت گذراندن آموزش متوسطه برای تمامی دختران و پسران

سلامت نیوز:در پیامی به مناسبت نخستین روز بین الملی آموزش 24 ژانویه 2019 برابر با 4 بهمن 1397 گفت اگر تمامی دختران وپسران آموزش متوسطه را بگذرانند ،420 میلیون نفر می توانند از فقر رهاایی یابند .





به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به به مناسبت نخستین روز بین المللی آموزش در زیر  می آید:

امروز نخستین روز بین المللی آموزش را گرامی می داریم.

آموزش زندگی ها را متحول می کند. همان گونه که ملاله یوسف زای، پیام آور صلح سازمان ملل متحد گفت: "یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یک خودکار می تواند جهان را تغییر دهد". نلسون ماندلا به درستی آموزش را "قوی ترین سلاحی خواند که می توان برای تغییر جهان از آن استفاده کرد."

مدت ها پیش از آنکه در سازمان ملل متحد خدمت کنم یا در کشور خود اداره ی امور عمومی را بر عهده داشته باشم،  معلم بودم. در زاغه های لیسبون، مشاهده کردم آموزش نیروی محرکه­ای برای نابودی فقر و نیرویی برای صلح است.

امروز، آموزش در  آرمان های توسعه ی پایدار مرکزیت دارد.

ما به آموزش نیاز داریم تا نابرابری ها را کاهش و سلامت را بهبود بخشیم.

ما به آموزش نیاز داریم تا به برابری جنسیتی دست یابیم و به ازدواج کودکان پایان دهیم.

ما به آموزش نیاز داریم تا از منابع سیاره ی خویش محافظت کنیم.

ما به آموزش نیاز داریم تا با سخنان حاوی نفرت پراکنی، بیگانه ستیزی و نابردباری مبارزه کنیم و شهروندی جهانی را پرورش دهیم.

همچنان دست کم 262 میلیون کودک، بزرگسال و جوان، که بسیاری از آنان دختر هستند، به مدرسه نمی روند. میلیون‌ها نفر دیگر نیز که وارد مدرسه می‌شوند، بر موارد ابتدایی خوب تسلط نمی یابند.

این نقض حق انسانیِ آنان بر آموزش است. جهان نمی‌تواند از عهده نسلی از کودکان و جوانان برآید که فاقد مهارت‌هایی هستند که برای رقابت در عرصه اقتصادی قرن بیست و یکم لازم است و نیز ما نمی‌توانیم نیمی از بشریت را نادیده بگیریم.

ما باید برای پیشبرد آرمان چهارم توسعه پایدار بسیار بیش‌تر بکوشیم، تا از آموزش باکیفیت، منصفانه و فراگیر اطمینان حاصل کرده و فرصت‌های آموزشی را در تمام طول عمر برای همگان ارتقاء دهیم.

آموزش همچنین می‌تواند چرخه‌های فقر میان‌نسلی را از میان بردارد و معکوس کند. مطالعات نشان می‌دهند که اگر تمامی دختران و پسران آموزش متوسطه را بگذرانند، 420 میلیون نفر می‌توانند از فقر رهایی یابند.

اجازه دهید آموزش را به عنوان مصلحت عمومی اولویت‌بندی کنیم؛ با همکاری، مشارکت و سرمایه‌گذاری از آن پشتیبانی نماییم و بدانیم  نادیده انگاشته نشدن با آموزش آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha