رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افتتاح سلامت ‌ کده طب سنتی و درمانگاه طب سالمندی در سمنان همزمان با جشن های 40 سالگی انقلاب خبر داد.

درمانگاهی در کشور که تنها سالمندان را می‌بیند

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افتتاح سلامت ‌ کده طب سنتی و درمانگاه طب سالمندی در سمنان همزمان با جشن های 40 سالگی انقلاب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نوید دانایی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور است که درمانگاه تخصصی طب سالمندی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندان در کشور افزود: با توجه به افزایش سن امید به زندگی و افزایش جمعیت سالمندان کشور در سال‌های آینده ایجاد چنین درمانگاه تخصصی یک امر ضروری است.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی استان سمنان با اذعان به اینکه امید به زندگی در استان سمنان به برکت خدمات بی‌بدیل طی سال‌های پس از انقلاب به 79 سال رسیده، تصریح کرد: جمعیت سالمندان استان در آخرین سرشماری نفوس و مسکن به حدود 10 درصد رسیده و این میزان در سال های آینده نیز بیشتر خواهد شد و همین ایجاب می‌کند که از هم اکنون برای خدمات حوزه سلامت به این قشر برنامه ریزی شود.

وی از توجه به طب سالمندی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و وزارت بهداشت نام برد و اظهار کرد: سالمندان نیازمند  مراقبت‌های خاص هستند و در این درمانگاه طب سالمندی قرار است علاوه بر رویکردهای بهداشتی و درمانی به مسائل توانبخشی نیز توجه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقبال بالای مردم به طب سنتی و ایرانی خاطرنشان کرد: مردم علاقه مندی خواصی به استفاده از داروهای سنتی و گیاهی دارند لذا علوم پزشکی استان سمنان با هدف استفاده علمی از روش های سنتی برای اولین بار در استان سلامتکده طب سنتی را آماده افتتاح کرده که طی ماه جاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مراکز مشابه این سلامت ‌ کده در برخی استان‌ها ایجاد شده اضافه کرد: قرار است در سمنان یک داروکده گیاهان دارویی و سنتی نیز در همین مجموعه سلامتکده طب سنتی ایجاد شود.

دانایی با بیان اینکه تا پیش از این مرکزی برای استفاده علمی از طب سنتی در استان وجود نداشته که علاقه مندان بتوانند به آن مراجعه کنند گفت: افتتاح سلامتکده طب سنتی می‌تواند مانع از سودجویی برخی افراد از اقبال مردم به روش های سنتی نیز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در این سلامت‌کده خدمات علمی طب سنتی ارائه خواهد شد، افزود: ایجاد این مرکز که رویکردی علمی به طب سنتی و ایرانی دارد می‌تواند مانع از سوءاستفاده برخی از علاقه مردم به روش‌های سنتی درمان شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha