دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 263740

احتمالاً درباره خواص ضد چروک رتینول شنیده‌اید. اما امروز شما را کاملاً با این ماده، خواص و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا خواهیم کرد.

آنچه باید درباره خواص رتینول بدانید

سلامت نیوز: احتمالاً درباره خواص ضد چروک رتینول شنیده‌اید. اما امروز شما را کاملاً با این ماده، خواص و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، رتینول نوعی از ویتامین‌ ای است. این ماده را می‌توان از برخی مواد غذایی و مکمل‌ها دریافت کرد. رتینول برای سلامت پوست و نیز قوه بینایی ماده‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود. این ماده تولید کلاژن پوست را افزایش داده و چروک و حتی جای جوش‌ها را محو می‌کند. به همین دلیل است که رتینول یکی از ترکیبات اصلی اغلب کرم‌های ضد پیری است. کرم و سرم رتینول نیز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

از چه سنی شروع به استفاده از رتینول کنیم؟
توصیه می‌شود از سن 40 سالگی به بعد برای سلامت پوست از رتینول استفاده کنید، چرا که در این سن آسیب‌های ناشی از نور خورشید بر کلاژن پوست خود را نمایان می‌کنند. از آنجایی که این ماده می‌تواند موجب خشکی پوست و قرمز شدن آن شود. بهتر است قبل از شروع به استفاده با متخصص پوست مشورت کنید.


هر چند وقت یکبار رتینول بزنیم؟
برای شروع بهتر است به اندازه یک نخود از کرم را یک شب در میان به تمام صورت بزنید. فراموش نکنید چندین هفته طول می‌کشد تا پوست‌تان به آن عادت کند. اگر ناراحتی پوستی بروز کرد، مصرف آن را به یک بار در هفته کاهش دهید. کمی قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن و احساس سوزش در هفته‌های اول طبیعی است. این در واقع این دوره عادت کردن و لایه‌برداری پوست است. رتینول پوست را نسبت به نور حساس‌تر می‌کند بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب را به هیچ عنوان از یاد نبرید.

تأثیرات رتینول پس از چه مدت دیده خواهد شد؟
مانند بسیاری از محصولات مرتبط با مراقبت‌های پوستی، برای دیدن نتیجه استفاده از رتینول نیز مهم‌ترین نکته تداوم استفاده است. رتینول تأثیر قابل مشاهده سریعی ندارد و بین دو تا چهار ماه طول می‌کشد تا بهتر شدن کیفیت پوست‌تان را احساس کنید. اما با ادامه استفاده تغییرات مثبت ایجاد شده بارزتری را خواهید دید.


برای گرفتن بهترین نتیجه، چطور از رتینول استفاده کنیم؟
نحوه استفاده از رتینول تأثیر مهمی در اثرگذاری آن دارد. ابتدا صورت خود را بشویید و کرم دور چشم بزنید تا پوست نازک و حساس اطراف چشم آسیبی نبیند. سپس بگذارید پوست‌تان کامل خشک شود. اگر رتینول را به پوست مرطوب بزنید جذب آن بیشتر شده و می‌تواند موجب آسیب زدن به پوست شود. به اندازه یک دانه نخود از کرم رتینول را برداشته و ابتدا به چانه خود بزنید سپس با سر انگشتان با حرکات دوار رو به بالا آن را پخش کنید. در مرحله آخر مرطوب‌کننده نیز بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha