بخشی از بیمارستانهای کلان شهرهای کشور به زباله سوز تجهیز شده اند و در سال جاری مدیریت زباله های بیمارستانی در شهرهای بزرگ عملیاتی می شود.

مهدی هاشمی صبح امروز در سومین همایش مدیریت پسماندها با اشاره به اینکه مسئول اصلی زباله های بیمارستانی وزارت بهداشت است گفت: اهتمام لازم جهت حل این معضل وجود دارد و در بحث جمع آوری و بازیافت این زباله ها حرکت های خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور با بیان اینکه اختلافات گذشته شهرداری ها و دولت در این زمینه حل شده است افزود: محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد که مراحل کار را به تاخیر می اندازد و طبیعی است که در مورد مسائلی که در کشور تجربه ای در مورد آن نداریم استانداردی هم نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 50 تن زباله در کشور تولید می شود تاکید کرد: این رقم سالانه به 18 میلیون تن می رسد که هزینه جمع آوری آن روزانه 400 میلیون تومان و سالانه 146 میلیارد تومان است که به ازای هر کیلو زباله 8 تومان محاسبه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور 90 درصد از زباله تولیدی در کشور را قابل بازیافت دانست و گفت: این در حالیست که 72 درصد از زباله ها به صورت تلنبار در محل های مختلف دفن می شود، 24 درصد به صورت غیر بهداشتی امحاء و تنها 4 درصد به صورت بهداشتی جمع آوری و بازیافت می شود.

هاشمی با اعلام اینکه تنها 7 درصد جمع آوری زباله ها به صورت مکانیزه صورت می گیرد افزود: مکانیزاسیون جمع آوری زباله در کشور به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید به صورت متناوب به این بخش اختصاص یابد.

وی بخشی از تامین اعتبار این موضوع را به وسیله بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: برنامه ها در این زمینه پس از سیر مراحل لازم و تامین اعتبار به اجرا گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha