چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 263878

محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس توانستند بافت چشم را که با استفاده از سلول های بنیادی چشم بیماران مبتلا به LSCD تولید کردند، با موفقیت به چشم خود بیماران پیوند بزنند.

تولید بافت چشم با استفاده از سلول های بنیادی

سلامت نیوز: محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس توانستند بافت چشم را که با استفاده از سلول های بنیادی چشم بیماران مبتلا به LSCD تولید کردند، با موفقیت به چشم خود بیماران پیوند بزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  عارضه موسوم به limbal stem cell deficiency یا (LSCD) در نتیجه آسیب های وارد به چشم در اثر گرما یا مواد شیمیایی یا در اثر ابتلا به بیماری آنیریدیا ایجاد می شود. این عارضه موجب زخم و از دست رفتن بینایی در هر دو چشم و همچنین درد مزمن و قرمزی می شود.


بیماری آنیریدیا نوعی اختلال چشمی است که در اثر آن فقدان جزئی یا کلی عنبیه رخ می دهد و ممکن است موجب اختلال یا تغییر طبیعی مردمک شود.


بیمارانی که با استفاده از این تکنیک جدید بافت چشم آن ها جایگزین شد، تنها پس از 18 ماه شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در قدرت بینایی خود بودند. نتایج این آزمایش نشان می دهد که تولید بافت چشم با استفاده از سلول های بنیادی یک روش بالقوه ایمن برای بهبود بینایی افراد مبتلا به LSCD محسوب می شود.


به گزارش انستیتوی ملی سلامت در حدود 6 میلیون نفر در سراسر جهان به عارضه LSCD مبتلا هستند. محققان معتقدند این تحقیقات زمینه ساز انجام تحقیقات گسترده تری است که روزی امکان ترمیم کامل قرنیه را فراهم می کنند.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Stem Cells Translational Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha