رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک در ۱۸ استان کشور، ۵ هزار و ۷۷۰ هموطن گرفتار توسط نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

نجات جان ۵۷۷۰ هموطن گرفتار در برف و کولاک توسط هلال احمر

سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک در ۱۸ استان کشور، ۵ هزار و ۷۷۰ هموطن گرفتار توسط نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انا،مرتضی سلیمی ا گفت: در سه روز گذشته برف و کولاک در  ۱۸ استان کشور سبب سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: مردم در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان‌جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان در برخی نقاط کوهستانی گرفتار برف و کولاک شدند.

وی در ادامه گفت: نیروهای هلال احمر در ٩٥شهر، روستا و محورهای کوهستانی به امدادرسانی پرداخته‌اند و در مدت این سه روز موفق شدند  بیش از ۵ هزار و ۷۷۰ نفر را که در این مناطق گرفتار برف و یخبندان شده بودند را نجات دهند.

رئیس امداد و نجات هلال احمر گفت: ٥٩١ نفر اسکان اضطراری شده و ۲۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به اینکه بیش از ۶ نفر توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: متأسفانه در سیلاب‌های پیش‌آمده  راننده یک خودروی پراید که خودرواش در سیلاب رودان هرمزگان مانده بود، جان خود را از دست داد و ۸ نفر نیز به صورت سرپایی توسط نیروهای امداد پزشکی سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه ٤٣٢ دستگاه خودرو توسط نیروهای هلال احمر از برف و کولاک بیرون کشیده شدند، اضافه کرد: ۳۰ واحد مسکونی در روستاها از آب تخلیه و هشت خودرو از درون آب و سیلاب بیرون کشیده شد.

سلیمی با اشاره به اینکه در این عملیات‌ها بیش از ١٦١ تیم (٥٥١نفر) حضور داشتند، افزود: امدادرسانی در خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha