رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی منسجم می توان سهم ایران از صنعت گردشگری سلامت جهان را در یکسال آینده به پنج میلیارد دلار رساند که تحقق این مهم به واسطه ظرفیت های کشورمان امکان پذیر است.

سهم ایران از گردشگری سلامت به 5 میلیارد دلار می رسد

سلامت نیوز: رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی منسجم می توان سهم ایران از صنعت گردشگری سلامت جهان را در یکسال آینده به پنج میلیارد دلار رساند که تحقق این مهم به واسطه ظرفیت های کشورمان امکان پذیر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سعید هاشم زاده روز سه شنبه  سهم کنونی ایران از صنعت گردشگری سلامت جهان را ناچیز خواند و افزود: بر اساس آمار سال گذشته میلادی درآمد حاصل از این حوزه مهم در جهان 400 میلیارد دلار اعلام شد که از این میران سهم ایران یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی گردشگری سلامت در کشور، برنامه ریزی مدونی را با توجه به ظرفیت های موجود بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.


این مسئول ادامه داد: هم اکنون استان های تهران، خراسان رضوی، قم، خورستان، آذربایجان غربی و فارس از ظرفیت بسیار بالایی در توسعه صنعت گردشگری سلامت برخوردار هستند و بر این مبنا برنامه ریزی و اقدامات اثرگذار بیشتر لحاظ شده است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که به تازگی استان های آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، اردبیل و گیلان به دلیل همجواری با کشورهای همسایه بیماران خارجی پذیرش کرده اند که در صورت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری سلامت کشور نقش بسزایی دارند.

**سند راهبردی گردشگری سلامت کشور بزودی ابلاغ می شود
هاشم زاده افزود: سند راهبردی گردشگری سلامت در سال های گذشته تهیه شده بود اما با کار کارشناسی انجام گرفته تغییراتی در آن انجام شده و به زودی ابلاغ می‌شود.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یکی از چالش های پیش رو در حوزه صنعت گردشگری سلامت وجود دلالان است که متاسفانه خدمات بدون شناسنامه را به بیمار ارائه می کنند و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.
وی اظهار داشت: در صورت فعالیت شرکت های مستقل تسهیل گر با توجه به وظایف تعریف شده می تواند فعالیت دلالان در حوزه گردشگری سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش داد و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.


هاشم زاده خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نوعی هم افزایی و عزم و اراده بین سازمان های متولی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اجرای برنامه های مربوط به صنعت گردشگری سلامت در استان ها وجود دارد که این مهم در برخی استان ها بسیار ملموس است.
وی با تاکید بر اینکه همکاری بین بخشی سازمان های درگیر در گردشگری سلامت مولفه ای مهم در رونق این صنعت خواهد بود، خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت ایران عمر 10 ساله دارد که ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های متعدد در کشورمان از رونق روز افزون این حوزه در سال های آینده حکایت دارد.
این مسئول یادآور شد: استان زنجان هم به لحاظ قرار گیری در موقعیت خاص جغرافیایی از ظرفیت های مناسب بهداشتی و درمانی برای سرمایه گذاری در صعنت گردشگری سلامت برخوردار بوده و همکاری سازمان های متولی بیانگر رشد این بخش است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha