رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعد از انقلاب امید به زندگی در خانم‌ها ۷۹.۶ و در آقایان ۷۶.۴ درصد اتفاق افتاده یعنی ۲۴ درصد نسبت به قبل از انقلاب رشد داشته است.

شاخص امید به زندگی ۲۴ درصد رشد داشته است

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعد از انقلاب امید به زندگی در خانم‌ها ۷۹.۶ و در آقایان ۷۶.۴ درصد اتفاق افتاده یعنی ۲۴ درصد نسبت به قبل از انقلاب رشد داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حسینعلی شهریاری  با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 64 که تشکیل شد، یک تحول جدی در حوزه سلامت بوجود آمد گفت: تا سال 65 نیز بسیاری از پزشکان کشور بنگلادشی و پاکستانی بودند، حتی در مقطعی از ارمنستان نیز پزشک می‌آوردند.


از نظر اعمال جراحی مدرن و پیشرفته، امروز در دنیا به ویژه در حوزه پیوند اعضا حرف‌های بسیاری داریم

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیماری‌های واگیردار مرگ و میر بالایی در کشور داشت و واکسیناسیون نیز در کشور انجام نمی‌شد. مرگ و میر کودکان زیر 5 سال بالای 100 بود و مرگ و میر نوزادان نیز بسیار زیاد بود.

وی افزود: به علت تربیت نیروی انسانی مخصوصا پزشک در گروه‌های مختلف تخصص و فوق تخصص توانستیم با یک بسیج همگانی، واکسیناسیون را که آن تا موقع شاید 20 ، 30 درصد هم نبود به 100 درصد در کشور برسانیم؛ همچنین بیماری‌های واگیردار به طور قابل ملاحظه‌ای کنترل شد و در استان‌های مرزی مثل سیستان و بلوچستان تعداد بیماران مالاریا 80 هزار در سال بود که همه اینها تحت کنترل درآمد.

امید به زندگی بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشت

شهریاری با بیان اینکه از نظر اعمال جراحی مدرن و پیشرفته، امروز در دنیا به ویژه در حوزه پیوند اعضا حرف‌های بسیاری داریم تصریح کرد: در پیوند مغز استخوان، پیوند کبد، پیوند قلب، ریه، قرنیه چشم و در کل پیوند اعضا موفقیت‌های بسیاری به دست آوردیم و نیرو به اندازه کافی در اقصی نقاط کشور تربیت کردیم و از طرف دیگر تجهیزات بسیار خوبی آوردیم.

شاخص امید به زندگی 24 درصد رشد داشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: امید به زندگی که شاخص بسیار مهمی است در خانم‌ها 79.6 و در آقایان 76.4 اتفاق افتاده یعنی تقریبا  24 درصد نسبت به اول انقلاب رشد داشته و باعث افزایش طول عمر در افراد شده است.

کنترل و درمان به موقع فشارخون و دیابت در کشور

شهریاری گفت: در حال حاضر مشکلی که داریم افزایش بیماری‌های غیرواگیر به دلیل شهرنشینی و تغذیه در حال وقوع است، البته وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ای برای تشخیص به موقع فشار خون و دیابت در نظر گرفته که بر روی آن کار می‌کند؛ در حال حاضر در اقصی نقاط کشور، پزشک عمومی و متخصص به اندازه کافی حتی در شهرهای بسیار کوچک داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها در طی 5 ، 6 سال اخیر تعداد 21 هزار تخت بیمارستانی اضافه شده که در شهرهای بسیار کوچک نیز متخصص داریم و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده که همگی قابل تقدیر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha