وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت های نظام سلامت در کشور بعد از انقلاب 10برابر شده و ایران در منطقه از نظر این زیرساخت ها و کاهش مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت، یکی از بهترین کشورهاست.

زیر ساخت های نظام سلامت بعد از انقلاب 10 برابر رشد داشته است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت های نظام سلامت در کشور بعد از انقلاب 10برابر شده و ایران در منطقه از نظر این زیرساخت ها و کاهش مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت، یکی از بهترین کشورهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از «نمایشگاه شکوه چهل ساله» در مصلای قدس قم در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه حوزه ها شاهد موفقیت های گسترده ای بودیم که در همین رابطه در حوزه سلامت نیز بهترین دستاوردها را داشتیم.
وی بیان کرد: در سال 57 از هر یکهزار تولد زنده، حدود 130 نوزاد به یک ماهگی و 120 نوزاد به یک سالگی نمی رسیدند و از هر 100هزار زایمان، 250 تن به دلیل عوارض بارداری و زایمان از بین می رفتند. اما پس از پیروزی انقلاب با تلاش های صورت گرفته، همه مرگ و میر ها به یک دهم قبل رسید.
وزیر بهداشت گفت: در زمان رژیم گذشته کل پزشکان فعال و نیز پزشکان خارجی مشغول به کار در ایران 14هزار و 700 تن بود و فقط هشت دانشگاه پزشکی داشتیم.
نمکی در ادامه سخنان خود افزود: دولت تدبیر و امید برای تقویت حوزه سلامت قم اقدامات خوبی را انجام داده و طرح های گسترده ای را نیز در دست اجرا دارد.
وی ادامه داد: در دوران فعالیت کاری خود، طرح های نیمه تمام نظام سلامت این استان را به انجام رسانده و افتتاح خواهیم کرد.
وزیر بهداشت گفت: همچنین روند ساخت بیمارستان یکهزار تخت خوابی قم که حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال آینده با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان مرجع که می تواند به نیازهای درمانی مختلف پاسخ دهد، باشیم.
بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این مرکز درمانی در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha